۲۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۱
توسعه ۶۰ درصدی عمق ساخت داخل در صنعت لوازم خانگی
معاون امور صنایع وزارت صمت اعلام کرد

توسعه ۶۰ درصدی عمق ساخت داخل در صنعت لوازم خانگی

صادقی نیارکی، معاون امور صنایع وزارت صنعت، از توسعه ۶۰ درصدی تعمیق ساخت داخل در صنعت لوازم خانگی در کشور خبر داد و گفت: تولید ماشین لباس شویی با رشد ۱۵۲درصدی از میزان ۴۸هزار دستگاه در سال ۹۸به ۱۲۱هزار دستگاه در سال جاری افزایش یافته است.

به گزارش بازار به نقل از شاتا، مهدی صادقی نیارکی با مرور بر روند تولید صنعت لوازم خانگی در سال ۹۸ توضیح داد: به رغم محدودیت های ایجاد شده، تحریم ها را به فرصت تبدیل کرده و این اتفاق با رشد ۱۰ درصدی درصنعت لوازم خانگی درسال ۹۸ در مقایسه با ۹۷ قابل مشاهده است.

وی افزود: تولید صنعت لوازم در شرایطی افزایشی بود که در سال ۹۸_۹۷ دو کمپانی بین المللی میزان تولید خود را کاهش داده و تولیدکنندگان داخلی در این صنعت با تلاش مضاعف توانستند سهم ۸۰درصدی بازار این دوکمپانی را پوشش دهند و امروز با تلاش برندهای ملی نه تنها تولید کاهش نیافته بلکه شاهد رشد تولید در پایان سال۹۸ بوده اییم.

معاون امور صنایع وزارت صمت به رشد ۳۳ درصدی تولید ماشین لباس شویی در سال ۹۸ در مقایسه با سال ۹۷اشاره و اضافه کرد: در حوزه تولید لوازم خانگی کوچک، یخچال و تلویزیون نیز روند تولید افزایشی بوده و به ترتیب شاهد رشد۱۲، ۱۲ و ۳ درصدی در این صنایع هستیم.

صادقی نیارکی وضعیت تولید صنعت لوازم خانگی در دو ماهه سال ۹۹ را افزایشی توصیف کرد و گفت: به رغم مشکلاتی که در سال جدید صنایع مختلف با آن دست به گریبان بودند، خوشبختانه در صنعت لوازم خانگی افزایش تولید تداوم یافته است.

وی اعلام کرد: تولید ماشین لباس شویی با رشد ۱۵۲ درصدی به بیش از ۱۲۱ هزار دستگاه افزایش یافته و تولید تلویزیون نیز از ۷۳ هزار دستگاه به ۱۱۰ هزار دستگاه رسیده و افزایش ۴۹ درصدی را رقم زده است.

صادقی نیارکی همچنین اشاره ای به توسعه ساخت داخل در صنعت لوازم خانگی با تکیه بر توان فنی مهندسی متخصصان کشورمان داشت و افزود: توسعه عمق ساخت داخل در صنعت لوازم خانگی حداقل به ۶۰ درصد می رسد، میزان عمق ساخت داخل در لوازم خانگی کوچک ۷۰ درصد و در تولید کولر آبی ساخت داخل به ۱۰۰ درصد رسیده است.

معاون امور صنایع وزارت صمت تصریح کرد: امروز نیز به همت صنعتگران داخلی با این افتتاح طرح صنعتی تولید یخچال فریزر ۳۰۰ هزار دستگاه افزایش خواهد یافت.

وی گفت: این واحد صنعتی با حجم سرمایه گذاری ۸۶ میلیارد تومانی با دستور رییس جمهور محترم به بهره برداری رسید.

کد خبر: ۲۳٬۷۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha