۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۴
عرضه جهانی فلز روی در ماه جولای رکورد زد| احتمال کاهش تولید در صورت ادامه روند ریزشی قیمت
تحلیل بازار فلزات؛

عرضه جهانی فلز روی در ماه جولای رکورد زد| احتمال کاهش تولید در صورت ادامه روند ریزشی قیمت

با افزایش تولید و عرضه فلز روی در بازارهای جهانی طی دو ماه اخیر، بورس فلزات لندن از ثبت رکورد عرضه این فلز از فوریه ۲۰۲۲ به این سو خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار، با افزایش تولید و عرضه فلز روی در بازارهای جهانی طی دو ماه اخیر، بورس فلزات لندن از ثبت رکورد عرضه این فلز از فوریه ۲۰۲۲ به این سو خبر داد.

بر اساس این گزارش، بورس فلزات لندن با اعلام خبر عرضه حدود ۱۴۶ میلیون تن روی در این بازار طی ماه جولای، تاکید کرد که این میزان نسبت به یک سال گذشته بیش از دو برابر افزایش یافته و رکوردی جدید محسوب میشود.

بورس فلزات لندن همچنین اعلام کرده است که تنها طی هفته اول ماه آگوست نیز ۷۶۴۲۵ تن روی در بازار عرضه شده که رقم چشمگیری محسوب می شود. این میزان افزایش عرضه روی در بازارهای جهانی در حالی روی می دهد که میزان تقاضا برای ورق های گالوانیزه در بازارهای جهانی بسیار ضعیف شده است.

لازم به ذکر است، قیمت هر تن روی در قراردادهای سه ماهه بورس فلزات لندن در ماه می به ۲۲۱۵ دلار اعلام شده بود و این در حالیست که این رقم اکنون با افزایشی قابل قبول به ۲۲۸۰ دلار رسیده است.

گفتنی است، فلز روی از ابتدای سال جاری به این سو با ۲۵ درصد کاهش قیمت مواجه شده و پس از نیکل، ضعیف ترین فلز بازار در بورس فلزات لندن محسوب می شود.

به گفته کارشناسان بازار، روند نزولی قیمت روی طی ماه های گذشته می تواند تاثیر منفی بر روی میزان عرضه این فلز در بازارهای جهانی بگذارد؛ فرآیندی که به گفته آنها هم اکنون آغاز شده است.

کد خبر: ۲۳۷٬۹۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha