۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۲
اپلیکیشن «گوگل مسیج» به ماهواره های مخابراتی متصل خواهد شد
گوگل خبر داد

اپلیکیشن «گوگل مسیج» به ماهواره های مخابراتی متصل خواهد شد

گوگل از کار بر روی اپلیکیشن گوگل مسیج به منظور برقراری قابلیت اتصال به ماهواره در نسخه اندروید ۱۴ خبر دادکه می تواند در زمان عدم دسترسی به شبکه موبایل از آن استفاده کرد.

به گزارش خبرنگار بازار، تیم تحقیق و توسعه نرم افزاری گوگل از کار بر روی ارتقاء گسترده تر اپلیکیشن گوگل مسیج (Google Message) در نسخه اندروید ۱۴ خبر داد.

بر اساس این گزارش، گوگل در تلاش است تا قابلیت اتصال به ماهواره را برای گوگل مسیج در نسخه ۱۴ اندروید را فراهم نماید تا کاربران بتوانند از این طریق، در مواقع در دسترس نبودن شبکه موبایل، با استفاده از ماهواره برای امور ضروری مانند درخواست امداد کمک بگیرند.

گوگل همچنین اعلام کرده است که هم اکنون قابلیت اتصال به ماهواره را در نسخه جدید گوگل مسیج قرار داده، ولی با اینحال هنوز امکان استفاده از این قابلیت وجود ندارد.

لازم به ذکر است، سیستم عامل اندروید به جز گوگل مسیج، مکانیزمی برای اتصال بدون شبکه مخابراتی به ماهواره را نیز در دل خود دارد؛ با اینحال این قابلیت همچنان در برخی از کشورها محدود و یا ممنوع است.

گفتنی است، سیستم عامل iOS ۱۴ هم اکنون نیز قابلیت اتصال به ماهواره ها را دارد؛ اما گوگل مشغول کار بر روی این قابلیت در نسخه ۱۴ اندروید بوده که می تواند به رقیب جدی برای گوشی های آیفون محسوب شود.

هنوز بیانیه رسمی از سوی گوگل در خصوص زمان دقیق راه اندازی این قابلیت در اندروید منتشر نشده است.

کد خبر: ۲۳۷٬۹۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha