۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۰
استقرار یک هزار و ۲۰۰ زیستگاه مصنوعی در آب های هرمزگان
با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران رقم خورد؛

استقرار یک هزار و ۲۰۰ زیستگاه مصنوعی در آب های هرمزگان

کیش - با حضور معاون وزیر، رئیس سازمان شیلات ایران ،مدیرکل شیلات هرمزگان و جمعی از مسئولین ۱۲۰۰ سازه زیستگاه مصنوعی در آب‌های جزیره کیش مستقر شد.

به گزارش بازار، به نقل از روابط عمومی شیلات هرمزگان، سید حسین حسینی معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات در حاشیه این مراسم گفت : ایجاد زیستگاه های مصنوعی از روشهای مهم در بازسازی ذخایر دریاو اهمیت زیادی در حفظ اکوسیستم دریایی دارد .

رئیس سازمان شیلات با اشاره به مزایای اجرای این طرح افزود : افزایش ذخایر آبزیان،ایجاد پناهگاه انواع آبزیان در فصول مختلف سال بخصوص برای آبزیان جوان ، مشارکت و تشویق صیادان و علاقه مندان در حفظ و حراست از محیط زیست دریایی ، جلوگیری از صید غیر مجاز کف زیان و کاهش فشار صید بر زیستگاه های طیبعی از جمله مزایای این طرح است .

وی با اشاره به اینکه تا کنون بالغ بر هزار و ۲۰۰ سازه زیستگاه مصنوعی در مناطق دریایی استان هرمزگان مستقر شده است گفت: پیرو مصوبات سفر ریاست محترم جمهور توسعه استقرار زیستگاههای مصنوعی در دستور کار قرار دارد ودر این مرحله نیز استقرار سازه های زیستگاه مصنوعی، ۳۰۰ سازه در مناطق ساحلی جزیره کیش عملیاتی شد

مسعود بارانی مدیرکل شیلات هرمزگان هم گفت : شناسایی و مکان یابی برای استقرار سازه های زیستگاه مصنوعی در قشم و شرق استان( جاسک وسیریک) نیز ادامه خواهد داشت. مدیرکل شیلات هرمزگان افزود : : ایجاد زیستگاه های مصنوعی در آب‌های هرمزگان یکی از اقدامات خوب دولت سیزدهم برای حفظ و بازسازی ذخایر آبزیان و خدمت به جامعه صیادی است که تداوم این اقدامات را در ساماندهی شناورهای صیادی، الکترونیکی شدن خدمات به صیادان، ایجاد سه مرکز بازسازی ذخایر آبزیان در سطح استان و ...شاهد هستیم.

وی تصریح کرد : جانمایی استقرار سازه‌ها بر اساس مطالعات و تحقیقات کارشناسی و با همکاری پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان انجام می‌شود.

کد خبر: ۲۳۷٬۹۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha