۲۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۷
بازار کشورهای CIS فرصت طلایی برای جهش تولید است
رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه:

بازار کشورهای CIS فرصت طلایی برای جهش تولید است

رشت - رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه بازار کشورهای حوزه CIS را فرصتی طلایی برای تبلیغ و عرضه محصولات ساخت داخل و کالاهای ایرانی و نیل به جهش تولید ذکر کرد.

به گزارش بازار به نقل از صنعت، معدن و تجارت گیلان، هادی تیزهوش وجود زیرساخت‌های لازم در حوزه حمل و نقل ترکیبی را راهکاری مناسب در جهت جهش و توسعه اقتصادی دانست و عنوان کرد: فرودگاه بین‌المللی رشت، نزدیکی به پایتخت، بنادر و کشتیرانی منطقه آزاد و نمونه‌هایی مانند این از جمله مزیت‌های قابل توجه استان گیلان در حوزه‌های اقتصادی است.

هادی تیزهوش تابان حمل و نقل و ترانزیت به واسطه داشتن مرز زمینی با کشور جمهوری آذربایجان و نزدیکی به مراکز صنعتی و پرجمعیت را تداعی‌گر چشم اندازی روشن برای گیلان خواند و تصریح کرد: اضافه شدن شهرک‌های صنعتی و اراضی با مالکیت دولتی به محدوده منطقه آزاد انزلی فواید و مزیت‌های بسیار زیادی به دنبال دارد.

وی فراهم شدن زمینه جذب و توسعه سرمایه‌گذاران تولیدی داخلی و خارجی را از جمله کارکردهای مثبت طرح افزایش محدوده منطقه آزاد انزلی تلقی کرد و اظهار داشت: در سالی که به نام سال جهش تولید از سوی مقام معظم رهبری نامگذاری شده است بسترهای لازم برای تحقق جهش سرمایه‌گذاری نیز فراهم می‌شود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گیلان دستیابی به اقتصاد بدون نفت و توجه به تولید محصولات صادرات محور با نگاه به فرصت‌های داخلی را رمز توسعه اقتصادی خواند و گفت: استفاده از پتانسیل‌های گیلان و فراهم کردن فرصت‌های شغلی پایدار از دیگر مزیت‌های طرح افزایش محدوده منطقه آزاد انزلی است.

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه با بیان اینکه در سال‌های اخیر مسائل اقتصادی و لزوم حل مشکلات ریشه‌ای آن مورد توجه و تأکید مقام معظم رهبری بوده است افزود: اضافه کردن محدوده منطقه آزاد انزلی در حقیقت رغبت سرمایه‌گذاری را در گیلان افزایش می‌دهد که بدون شک عایدات زیادی نیز برای کشور به همراه دارد.

تیزهوش تابان با تأکید بر اینکه محدوده‌های برخوردار از مزایای مناطق آزاد قادر هستند فرصت‌های اقتصادی، تولیدی و اشتغال‌زایی مناسبی را خلق کنند عنوان کرد: یکی از موضوعاتی که قبل از تدوین برنامه‌ها باید به آن توجه کنیم فراهم آوردن ملزومات لازم آن است و این مسأله در اقتصاد جایگاه مهم و تعیین‌کننده‌ای دارد.

وی عملکرد برخی از بانک‌های عامل را نیز در کشور مورد انتقاد قرار داد و با بیان اینکه سودها و بهره‌های بانکی به حوزه تولید و تجارت شدیداً آسیب وارد می‌کند ابراز داشت: اینکه برخی از بانک‌ها برخلاف سیاست‌های اقتصاد مقاومتی مورد تأکید مقام معظم رهبری حرکت می‌کنند مانعی است که باید برای آن چاره‌اندیشی شود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گیلان ضرورت پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش به فعالان اقتصادی این استان را به عنوان یک نیاز اساسی در بخش تولید لازم دانست و گفت: در این شرایط نه‌تنها باید برای سود بالای تسهیلات فکری شود بلکه باید با اعطاء وام، مقدمات حمایت از حوزه تولید را فراهم کنیم.

کد خبر: ۲۳٬۷۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha