۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۵
۱۰۰ فقره محدوده معدنی در استان زنجان غیرفعال است
رئیس سازمان صمت زنجان:

۱۰۰ فقره محدوده معدنی در استان زنجان غیرفعال است

زنجان- گلشنی فرد،رئیس سازمان صمت زنجان،گفت: از ۴۴۷ محدوده معدنی در استان حدود ۸۰ فقره سلب صلاحیت شده و بیش از ۳۵۰ فقره نیز دارای بهره‌بردار و حدود ۱۰۰ فقره غیرفعال است.

مجید گلشنی فرد در گفتگو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه در استان زنجان ۴۴۷ محدوده معدنی به ثبت رسیده است، گفت: معادن جزو بخش‌هایی است که در دل خود مشاغل مختلف را جای داده است.

وی ابراز کرد: از ۴۴۷ محدوده معدنی در استان زنجان حدود ۸۰ فقره سلب صلاحیت شده و بیش از ۳۵۰ فقره نیز دارای بهره‌بردار و حدود ۱۰۰ فقره غیرفعال است.

رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت استان زنجان گفت: برای اینکه بتوانیم حوزه معدن را بیش از پیش معرفی کنیم، باید از فرصت‌های طلایی که برای تحقق این امر به دست می‌آوریم، نهایت استفاده را ببریم.

گلشنی فرد تاکید کرد: امروز یکی از دلایل اصلی فعال نبودن معادن، بحث نبود توجیه اقتصادی در این عرصه است و عواملی چون اکتشافات ضعیف و ناقص و از همه مهم‌تر وجود حفاری‌های نقطه به نقطه با عمق کم، معضلات زیادی را برای محیط‌زیست به وجود آورده و باعث شده است که این عوامل دست به دست هم داده و فعالیت در حوزه معدن را به لحاظ اقتصادی توجیه‌پذیر نکند.

وی گفت: احیای واحدهای راکد صنعتی به عنوان یکی از اقدامات استان در راستای ارتقای بهره‌وری در این حوزه است و برای رونق بخش صنعت در استان باید دست به کارهایی چون سرمایه‌گذاری‌های قابل اجرا، تامین کننده سرمایه‌گذاری مورد نیاز کنیم.

رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت استان زنجان تصریح کرد: خوشبختانه زنجان جزو استان‌هایی است که از تنوع مواد معدنی خوبی برخوردار بوده و از این حیث در جایگاه خوبی قرار دارد.

گلشنی فرد، از وجود بیش از ۵۰ واحد سرب و ۲۰ واحد روی در استان زنجان خبر داد و بیان داشت: در حوزه مواد سرب و روی باید توجه داشته باشیم که موضوع زباله این مواد و دفن آن از اهمیت زیادی برخوردار بوده و نباید به سادگی از کنار آن عبور کنیم.

کد خبر: ۲۳۷٬۹۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha