۲۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۹
روابط تهران - ریاض رو به پیشرفت است
وزیر امور خارجه:

روابط تهران - ریاض رو به پیشرفت است

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در دیدار با وزیر امور خارجه عربستان سعودی گفت: ما به امنیت درون‌زا و بومی در منطقه معتقد هستیم.

به گزارش بازار، فیصل بن فرحان وزیر امور خارجه عربستان سعودی در نشست مطبوعاتی مشترک با حسین امیر عبداللهیان در ریاض گفت: در دیدار امروز در مورد مسائل دوجانبه و چندجانبه صحبت کردیم. دیدار امروز ما در راستای روابط دوجانبه و گسترش روابط دو کشور و افزایش امنیت در منطقه بود.

بن فرحان همچنین گفت: بر اساس توافق صورت گرفته در پکن، سفارت‌خانه‌های دو کشور بازگشایی شده است و سفرای دو کشور مشخص شده‌اند. وزیر خارجه عربستان گفت: ما منتظر سفر آقای رئیسی به عربستان بر اساس دعوت صورت گرفته از ایشان توسط پادشاه سعودی هستیم.

این مقام سعودی تاکید کرد: ما به دنبال باز کردن صفحه جدیدی در روابط دو کشور هستیم. امیرعبداللهیان نیز در نشست مطبوعاتی مشترک با همتای سعودی خود گفت: روابط ایران و عربستان در مسیر درست خود قرار دارد و رو به پیشرفت است. ما مصمم هستیم که روابط دو کشور در تمامی زمینه‌ها گسترش دهیم.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: ما و عربستان اتفاق نظر داریم که چارچوب و فرمتی را تعریف کنیم که با مسئولیت وزیران خارجه دو کشور و تشکیل کمیته‌های تخصصی و متنوع پیگیری روابط دو کشور در زمینه‌های مختلف را در دستور کار قرار دهیم.

وی همچنین گفت: در مورد همکاری‌های دوجانبه و چندجانبه بخش خصوصی دو کشور تاکید کردیم. امیرعبداللهیان گفت: ما به امنیت درون‌زا و بومی در منطقه معتقد هستیم. او با اشاره به سیاست همسایگی دولت سیزدهم در عرصه سیاست خارجی گفت: در این چارچوب در مسیر درست تقویت مناسبات با کشورهای همسایه خود در حوزه خلیج فارس هستیم.

امیرعبداللهیان در ادامه صحبت‌های خود تاکید کرد: ایده امنیت و توسعه غیرقابل تفکیک و متعلق به تمام کنش‌گران در منطقه است.

وزیر امور خارجه ایران همچنین گفت: آقای رئیسی در زمان مناسب به عربستان سفر می‌کند. امیرعبداللهیان همچنین گفت: ما از برگزاری اکسپو ۲۰۳۰ در عربستان حمایت می‌کنیم. در حوزه ورزش، اتفاق‌نظر داشتیم تیم‌های ورزشی دو کشور بازی‌های دوستانه رفت و برگشت را انجام دهند.

کد خبر: ۲۳۷٬۸۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha