۲۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۴
طرح ۳ مرحله ای برای مبارزه با گران فروشی در ایلام اجرایی می شود
استاندار ایلام:

طرح ۳ مرحله ای برای مبارزه با گران فروشی در ایلام اجرایی می شود

ایلام - استاندار ایلام با اشاره به اینکه طرح سه مرحله ای برای مبارزه با گران فروشی در ایلام اجرایی می شود، گفت: گرانی و تورم در استان وجود دارد و نیازمند همکاری مردم و مسئولان است.

به گزارش بازار، قاسم سلیمانی دشتکی استاندار ایلام ظهر پنجشنبه در جلسه تنظیم بازار به بررسی مسائل و مشکلات تورم و گرانی استان پرداخت و  اظهار کرد: گرانی و تورم در استان وجود دارد و برای رفع آن نیازمند همکاری مردم، بازاریان و اصناف و عوامل درگیر در کار هستیم.

وی در ادامه گفت: واقعیت های موجود را به دقت رصد می کنیم و در رفع مشکلات و برخورد با عوامل گرانفروشی به صورت جدی ورود کرده ایم.

وی ادامه داد: با این حال مسئله معیشت مردم، گرانی و تورم استان در دستور کار جدی مسئولان است و دستگاه های متولی باید بدون هیچ ملاحظه ای با دلالان و گرانفروشان برخورد کنند.

سلیمانی دشتکی در ادامه از برنامه سه مرحله ای برای مهار گرانی خبر داد و گفت: سه مرحله برای مهار گرانی بازار در پیش خواهیم گرفت؛ در مرحله اول باید با تلاش و همکاری صنعت و معدن و تجارت و اصناف و با اعتماد به بازاریان و اتحادیه ها تا پایان خرداد دست افراد دلال و سود جو قطع شود.

وی گفت: در مرحله دوم با حضور تعزیرات و بسیج اصناف به همراه بازرسان صمت و اتحادیه ها بازار رصد می شود.

استاندار ایلام اضافه کرد: در مرحله سوم اگر نتایج مثبتی از دو مرحله قبل به دست نیامد از ابتدای مردادماه با حضور دادستانی با گران فروشان و اخلالگران اقتصادی قاطعانه برخورد می شود.

وی سپس با اشاره به آمارهای موجود در خصوص شاخص های مختلف استان گفت: نباید با آمارهای موجود دوگانه برخورد شود، اینکه مرکز آمار تورم استان را بالا اعلام کرده این یک واقعیت است اما دیگر آمارهای این مرکز چون کاهش بیکاری و یا رشد سرمایه گذاری و بالا رفتن امنیت سرمایه گذاری در استان را نیز ببینیم.

سلیمانی دشتکی اظهار داشت: گرانی در بازار وجود دارد و نرخ تورم استان بالاست اما بر اساس اعلام مرکز آمار میزان سرمایه گذاری استان رشد داشته و نرخ بیکاری هم کاهش یافته است که نباید آنها را از دید عمومی پنهان داشت.

استاندر ایلام در ادامه این نشست به مشکل تعدیل نیروهای کارگری نیز اشاره کرد و گفت: باید کمیسیون کارگری فعالتر به مساله تعدیل نیروهای کارگری ورود کند و با حضور مدیران پروژه های مربوطه در خصوص مشکل تعدیل نیروها بحث و بررسی شود.

وی افزود: اگر در یک طرح نیروهایی تعدیل می شوند با پیگیری برای اجرای طرح دیگر این نیروها مجددا به کارگیری شوند.

وی از وحدت و همدلی همه ارکان نظام در استان تقدیر کرد و اظهار داشت: بین نماینده ولی فقیه در استان، دستگاه قضا و دادستانی و سپاه و نیروی انتظامی و اطلاعات و همه نهادها و ارگانها دولتی و غیر دولتی انسجام، همدلی و همکاری بسیار خوبی وجود دارد و از این بابت تشکر می کنم.

کد خبر: ۲۳٬۷۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha