۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۵
عراق صادرات ۵ محصول کشاورزی را آزاد کرد

عراق صادرات ۵ محصول کشاورزی را آزاد کرد

وزارت کشاورزی عراق از صدور مجوز صادرات پنج محصول کشاورزی از این کشور و تمدید ممنوعیت واردات ۹ کالای دیگر این حوزه خبر داد.

به گزارش بازار، وزارت جهاد کشاورزی عراق امروز چهارشنبه با اشاره به استانداردهای مصوب واردات یا صادرات سبزیجات و میوه جات در این کشور از باز شدن درب صادرات پنج محصول کشاورزی و ممنوعیت واردات ۹ قلم کالای کشاورزی خبر داد.

محمد الخزاعی، سخنگوی وزارت جهاد کشاورزی عراق در گفتگو با خبرگزاری دولتی عراق (واع) گفت:این وزارتخانه دارای برنامه روزانه زراعی است و از طریق تیم‌های تخصصی مستقر در عمده‌فروشی‌ها، قیمت‌ها را در بازار رصد می‌کند و در صورت افزایش قیمت هر کالای خوراکی، با توصیه‌های مطرح شده در وزارت کشاورزی تصمیمی گرفته می‌شود و به شورای وزیران اقتصاد ارائه می‌شود تا درهای واردات برای آن باز شود.

وی با تاکید بر اینکه نُه قلم کالای کشاورزی در دوره گذشته به دلیل خودکفایی واردات آن به عراق متوقف شده است، گفت:وزارت کشاورزی عراق تصمیم گرفت مجوز صادرات برخی محصولات از جمله گوجه فرنگی، سیب زمینی، خیار، هندوانه و علوفه به بازارهای خلیج فارس و سایر بازارها صادر کند.

الخزاعی تاکید کرد: این وزارتخانه به پیگیری فعالیت بازارها ادامه می‌دهد و در صورت کمبود هر گونه کالای کشاورزی، باب واردات آن تا بازگشت قیمت‌ها به حد طبیعی باز خواهد شد.

عراق پیش‌تر از توقف واردات محصولات گوجه، سیب زمینی، خیار، پیاز، کدو، بادمجان، هندوانه و طالبی و بامیه اعلام کرده بود.

کد خبر: ۲۳۷٬۶۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha