اتاق تسویه یا صندوق تهاتر میان ایران و اندونزی تشکیل شود
در نشست سفیر ایران در اندونزی با اتاق ایران مطرح شد

اتاق تسویه یا صندوق تهاتر میان ایران و اندونزی تشکیل شود

در حال حاضر تولیدکننده یا صادرکننده ایرانی به دلیل مشکلات داخلی، امکان تهاتر با کشورهای دیگر از جمله اندونزی را ندارد. بنابراین ایجاد اتاق تسویه یا صندوق تهاتر ضروری است.

به گزارش بازار به نقل از اتاق ایران، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با بیان اینکه توسعه مناسبات تجاری و اقتصادی در دوره دهم اتاق، جزو اصلی‌ترین اولویت‌هاست، گفت: باید با پذیرش مسائل تحریمی و محدودیت‌ها، با همراهی سفارت اندونزی برنامه‌های راهبردی برای تجارت با این کشور تدوین کنیم.

حسین سلاح ورزی، در نشست هیات رئیسه اتاق ایران با سفیر جدید ایران در جاکارتا، از اعزام یک هیات تجاری به اندونزی از سوی اتاق ایران با همکاری سازمان توسعه تجارت خبر داد و افزود: یکی از استراتژی‌های اتاق ایران حمایت از شرکت‌های کوچک و متوسط و اعزام و پذیرش هیات‌های تجاری و حضور در نمایشگاه‌هاست.

در ادامه نشست، سفیر جدید ایران در جاکارتا، ضمن ارائه پیشنهاد برقراری نمایشگاه دائمی یا دفتر تجاری ایران در اندونزی، گفت: راه‌اندازی نمایشگاه دائمی محصولات ایران در اندونزی باهدف تسهیل تجارت می‌تواند به نتایج خوبی در توسعه روابط دوجانبه منجر شود.

محمد بروجردی، با بیان اینکه اندونزی قطب اقتصادی شرق آسیا است گفت: اندونزی بازاری ۳۰۰ میلیونی دارد که به بازار ۹۰۰ میلیونی آ. سه. آن اتصال دارد و می‌تواند دروازه ورود و حضور پررنگ ایران در این منطقه باشد.

بروجردی با اشاره به هدف‌گذاری حجم تجاری ۲۰ میلیارد دلاری با اندونزی، گفت: برای رسیدن به این حجم، نیازمند همکاری بخش خصوصی و اتاق ایران با سفارت ایران در اندونزی هستیم.

سلاح ورزی با استقبال از پیشنهاد سفیر جدید ایران در جاکارتا برای راه‌اندازی نمایشگاه دائمی محصولات ایران در اندونزی، گفت: این اقدام نیازمند تدوین سازوکار و ارزیابی هدفمند و بلندمدت از سوی دستگاه‌های مرتبط است و باید تمهیدات لازم از سوی این دستگاه‌ها اندیشیده شود.

در بخش دیگری از نشست، پیام باقری، نایب‌رئیس اتاق ایران نیز با تأکید بر اینکه صادرات، رقابت بین دولت‌هاست نه بخش‌های خصوصی، گفت: ما در هم رسانی عرضه و تقاضا مشکل داریم و حضور بخش خصوصی در اندونزی ضرورت دارد.

به گفته او تجار با مشکلاتی همچون نظام بانکی، فعالیت‌های کم رایزنان و یا نبود رایزن بازرگانی در سفارت اندونزی و ... درگیر هستند.

نایب‌رئیس اتاق ایران گفت: تهاتر و تجارت پایاپای، بهترین گزینه برای پشتیبانی از تجارت خارجی در شرایط موجود است، هرچند، تولیدکننده یا صادرکننده ما به دلیل مشکلات داخلی، کمتر امکان تهاتر دارد و ایجاد اتاق تسویه یا صندوق تهاتر ضروری‌تر است.

عبدالله مهاجر، عضو هیات رئیسه اتاق ایران نیز در این نشست، گفت: برای تحقق هدف‌گذاری ۲۰ میلیارد دلاری حجم روابط تجاری ایران و اندونزی، باید نقش بخش خصوصی مشخص شود و حمایت دولت شامل حال آن شود.

او افزود: به همکاری با سفارت به‌منظور حل مشکلات و تسهیل فعالیت‌های تجار و بخش خصوصی علاقه‌مند هستیم و به حضور رایزن بازرگانی فعال و مسلط بر امور تجاری و بازرگانی در سفارت کشورمان در اندونزی نیاز داریم.

کد خبر: ۲۳۷٬۶۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha