۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۸
کاهش ۱۴ درصدی عرضه گوشت قرمز در تیر ماه

کاهش ۱۴ درصدی عرضه گوشت قرمز در تیر ماه

مرکز آمار اعلام کرد که عرضه گوشت قرمز در تیر ماه امسال کاهش ۱۴ درصدی و عرضه گوشت طیور کاهش یک درصدی نسبت به مدت مشابه پارسال داشته است.

به گزارش بازار، طبق اعلام مرکز آمار، وزن گوشت قرمز عرضه‌ شده انواع دام‌های ذبح‌ شده در کشتارگاه‌های رسمی کشور در تیر ۱۴۰۲ جمعاً ۴۴٬۵۰۲ تن گزارش شده که سهم گوشت گاو و گوساله بیش از سایر انواع دام بوده است.

بر اساس نتایج طرح آمارگیری کشتار دام کشتارگاه‌های رسمی کشور در ماه تیر سال جاری، گوشت گاو و گوساله با ۲۳٬۲۷۵ تن معادل ۵۲٫۳ درصد از وزن کل گوشت قرمز عرضه‌شده را به خود اختصاص داده است. گوشت گوسفند و بره با ۱۷٬۲۵۷ تن، بز و بزغاله با ۳٬۰۶۱ تن و سایر انواع دام با ۹۰۹ تن به‌ترتیب ۳۸٫۸ درصد، ۶٫۹ درصد و دو درصد از وزن کل گوشت قرمز عرضه‌شده را به خود اختصاص داده‌اند.

مقایسه عملکرد کشتارگاه‌های رسمی کشور در تیر ۱۴۰۲ با ماه مشابه سال ۱۴۰۱ نشان‌دهنده کاهش ۱۴ درصدی مقدار عرضه گوشت قرمز در کشتارگاه‌های رسمی کشور است. مقدار تولید گوشت در تیر ۱۴۰۲ نسبت به ماه مشابه سال ۱۴۰۱ برای گوسفند و بره ۲۶ درصد، برای بز و بزغاله هفت درصد، برای گاو و گوساله چهار درصد و برای گاومیش و بچه‌گاومیش ۱۴ درصد کاهش، و برای شتر و بچه‌شتر ۳۷ درصد افزایش داشته است.

همچنین نتایج حاصل از این طرح آمارگیری نشان می‌دهد که مقدار عرضه گوشت قرمز در کشتارگاه‌های رسمی کشور در تیر ۱۴۰۲ نسبت به ماه قبل (خرداد) در حدود سه درصد کاهش داشته است.

در طرح آمارگیری کشتار طیور کشتارگاه‌های رسمی کشور در ماه تیر سال جاری نیز اعلام شد که عرضه گوشت انواع طیور به ١٦٧٬٣٤٩ تن رسیده که سهم گوشت مرغ بیش از سایر انواع طیور بوده است.

بر اساس نتایج این آمارگیری، گوشت مرغ با ١٦١٬٩٧٢ تن معادل ٩٦,٨ درصد از وزن کل گوشت طیور عرضه‌ شده را به خود اختصاص داده است. گوشت بوقلمون با ٢٬١١٦ تن و سایر انواع طیور با ٣٬٢٦١ تن به‌ترتیب ١٫٢ درصد و دو درصد از وزن کل گوشت طیور عرضه‌ شده را به خود اختصاص داده‌اند.

مقایسه عملکرد کشتارگاه‌های رسمی کشور در تیر ۱۴۰۲ با ماه مشابه سال ۱۴۰۱ نشان‌دهنده کاهش یک درصدی مقدار عرضه گوشت انواع طیور در کشتارگاه‌های رسمی کشور است. مقدار عرضه گوشت طیور در تیر ۱۴۰۲ نسبت به ماه مشابه سال قبل برای مرغ یک درصد، برای بلدرچین ٢٤ درصد، برای شترمرغ ۲۸ درصد کاهش، برای بوقلمون سه درصد و سایر انواع طیور ٢٨ درصد افزایش داشته است.

همچنین نتایج حاصل از این طرح آمارگیری نشان می‌دهد که مقدار عرضه گوشت طیور در کشتارگاه‌های رسمی کشور در تیر ۱۴۰۲ نسبت به ماه قبل (خرداد) حدود سه درصد افزایش داشته است.

کد خبر: ۲۳۷٬۶۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha