۲۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۱
پیش بینی خرید ۳۳۰ هزار تُن گندم از کشاورزان مرکزی
مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی خبر داد

پیش بینی خرید ۳۳۰ هزار تُن گندم از کشاورزان مرکزی

اراک - مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی از پیش بینی خرید ۳۳۰ هزار تُن گندم از کشاورزان استان برای سال جاری خبر داد.

غلامرضا ملکی در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه خرید گندم استان مرکزی از دهم خرداد ۹۹ از منطقه‌ی ساوه آغاز شده است، اظهار داشت: با توجه به سیاست‌های کارگروه استانی و تغییرات احتمالی در برخی مناطق در حال حاضر تعداد مراکز خرید ۳۲ مرکز اعلام شده که احتمال افزایش این مراکز وجود دارد.

ملکی افزود: برای سال جاری خرید حدود ۳۳۰ هزار تن گندم پیش بینی شده که ۱۰ درصد بیشتر از سال گذشته است و تا کنون یکهزار تُن گندم و ۴۰۰ تُن کلزا از کشاورزان خریداری شده است.

وی با بیان اینکه خرید تضمینی گندم تا پایان شهریور ماه و پایان فصل برداشت این محصول در استان ادامه خواهد داشت، گفت: ۴۰۰ هزار تن ظرفیت برای خرید و ذخیره‌سازی گندم در سیلوهای شرکت غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی ایجاد شده و آمادگی لازم برای افزایش این ظرفیت در شهرستان‌های استان وجود دارد.

مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی بیان داشت: خرید و فروش گندم خارج از شبکه دولتی (خرید تضمینی گندم) با هدف سود جویی و دلالی ممنوع بوده و با متخلفان برابر قانون برخورد می‌شود.

ملکی عنوان داشت: در حوزه آرد و نان سیاست غله استان تأمین کافی، سریع و با کیفیت آرد بوده که در این راستا ضمن هماهنگی‌های مربوطه اقدام به واردات بخش قابل توجهی گندم از مبادی نموده و با اختلاط سعی شده کیفیت آرد و نان ارتقا پیدا کند.

کد خبر: ۲۳٬۷۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha