۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۹
۴۶درصد مشترکان کشور بالاتر از الگوی استاندارد آب مصرف می کنند
معاون راهبری شرکت مهندسی آب‌وفاضلاب کشور:

۴۶درصد مشترکان کشور بالاتر از الگوی استاندارد آب مصرف می کنند

زنجان- معاون راهبری شرکت مهندسی آب‌وفاضلاب کشور با بیان اینکه سرانه مصرف آب در کشور۲۳۰ لیتر برای هر نفر در شبانه‌روز است، گفت: هم‌اکنون ۴۶درصد مشترکان بالاتر از الگوی استاندارد، آب مصرف می کنند.

به گزارش خبرنگار بازار، هاشم امینی شامگاه سه شنبه در سفر یک‌روزه به زنجان در جلسه کارگروه آب در محل شرکت آب و فاضلاب استان، گفت: سرانه مصرف آب در کشور۲۳۰ لیتر برای هر نفر در شبانه‌روز است.

وی ابراز داشت: از این میزان ۱۹۰ لیتر مربوط به مصرف خانگی و ۴۰ لیتر برای مصارف غیرخانگی بوده است.

معاون راهبری شرکت مهندسی آب‌وفاضلاب کشور گفت: مردم با اصلاح سبک زندگی و روش‌های مصرف به سادگی می‌توانند سرانه مصرف را به ۱۵۰ لیتر کاهش دهند و هم‌اکنون ۴۶درصد مشترکان کشور بالاتر از الگوی استاندارد آب مصرف می کنند.

امینی، به بسته‌های تشویقی در حوزه برق اشاره کرد و بیان داشت: در حوزه آب نیز برای مشترکان کم‌مصرف تعرفه‌ها با تخفیف و برای مشترکان با مصرف ۵ مترمکعب قبض رایگان می‌شود و در عین حال قبض آب برای مشترکان پرمصرف با تعرفه‌های افزایشی صادر شده و آب بهای زیاد شامل حالشان می‌شود.

وی تاکید کرد: در سال‌جاری امسال برای عبور از تابستان، ۱۸ پروژه اضطراری آبرسانی با اعتباری بالغ بر ۲۸۹ میلیارد تومان در استان زنجان تعریف شده و در همین راستا طی سال‌جاری ۲۲ حلقه چاه در نقاط مختلف زنجان حفر و تجهیز و وارد مدار بهره‌برداری شده است.

معاون راهبری و نظارت بر بهره‌برداری شرکت مهندسی آب‌وفاضلاب کشور ،با بیان اینکه با رصد و پایش به موقع منابع تامین، از سال گذشته برنامه‌ریزی و پیش‌بینی‌های لازم برای عبور از تابستان گرم امسال صورت گرفته بود که در اغلب شهرهای کشور قطعی آب نداشتیم،گفت: ۲۶۹ شهر دارای تنش‌آبی در سطح کشور شناسایی شده که با اجرای پروژه‌های اولویت‌دار و اضطراری در این شهرها از اختلال در ارائه خدمات آبرسانی پیشگیری شد.

کد خبر: ۲۳۷٬۴۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • ظریفی IR ۱۸:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۶
      0 0
      تنها را استفاده ازلوازم خانگی کولر آبی و شیرآلات کم مصرف هست