اهدای پروانه بهره‌برداری از شبکه فیبر نوری به ۷ اپراتور
با حضور وزیر ارتباطات انجام شد

اهدای پروانه بهره‌برداری از شبکه فیبر نوری به ۷ اپراتور

مراسم اهدای پروانه بهره‌برداری از شبکه فیبر نوری به هفت اپراتور با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد.

به گزارش بازار، در این مراسم اپراتورهای ایرانسل، شاتل، فناپ تلکام، آسیاتک، پیشگامان توسعه ارتباطات، ‌های وب و صبانت پروانه خود را دریافت کردند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در این مراسم گفت: ۱۰ سال پیش باید این کار مهم در کشور انجام می‌شد و با تجربه و دانشی که در کشور ایجاد شده است باید کار را با سرعت پیش ببریم تا عقب ماندگی‌ها جبران شود و در این طرح ملی باید همه استانداران، شهرداران، فرمانداران و نیروی انتظامی درگیر شوند.

عیسی زارع پور افزود: از اسفند ۱۴۰۰ طرح توسعه شبکه فیبر نوری را به طور رسمی کلید زدیم و باید تا پایان دولت سیزدهم ۲۰ میلیون پوشش ایجاد شود.

وی اضافه کرد: برای اجرای این طرح ۲۰ هزار میلیارد تومان از محل حق السهم دولت کنار گذاشته‌ایم و اگر لازم باشد ملک هم می‌فروشیم تا این طرح به سرانجام برسد و کار را ادامه خواهیم داد و هر منابعی نیاز داشته باشد تامین می‌کنیم.

زارع پور گفت: در مصوبات شورای عالی فضای مجازی و شورای عالی امنیت ملی هم بر اجرای این طرح ملی تاکید کرده ایم و وزیر کشور به همه استانداران بخشنامه کرده است تا همراهی کنند و در جلسه‌ای که با رئیس سازمان بازرسی کل کشور داشتیم بر پیگیری اجرای این طرح ملی تاکید شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: جهت‌گیری وزارتخانه به سمت توسعه ارتباطات ثابت است و ما در عین حال از اینترنت همراه هم غافل نشده‌ایم و به نسل پنجم تلفن همراه توجه داریم، زیرا نسل پنجم بدون فیبر نوری معنایی ندارد.

زارع پور گفت: این طرح به توسعه ارتباطات همراه کمک می‌کند و ما باید نسبت ۷۰ به ۳۰ را که به نفع ارتباطات همراه است به نفع ارتباطات ثابت محقق کنیم تا بار شبکه همراه کم شود.
وزیر ارتباطات افزود:با این طرح کسب و کارها و خدمات جدیدی شکل خواهد گرفت که اگر زیرساخت آن نباشد فکر کردن درباره آن امکان ندارد.

زارع‌پور اضافه کرد: امروز پروانه تعهدآوری برای هفت اپراتور به شکل رسمی داده شد و ۳ تا ۴ شرکت هم باقی مانده‌اند که امیدواریم زودتر بپیوندند و ما امسال باید به ۸ میلیون پوشش برسیم و اکنون سه و نیم میلیون پوشش محقق شده است.

وی افزود:علاوه بر شهرها به سراغ روستاهای پرجمعیت هم خواهیم رفت و تلاش می‌کنیم کار با سرعت انجام شود و ما از همه اپراتورهایی که مسئولیت اجرا را به عهده گرفته‌اند تقاضا می‌کنیم که مصاحبه‌های ابهام آمیزی با رسانه‌ها نداشته باشند تا طرح با سرعت بهتری پیش رود.

وزیر ارتباطات گفت: هدف گذاری ما پوشش است و فیبر را تا نزدیکی منازل و کسب و کارها می‌بریم و هر کسی خواست که فیبر به منازلش برود بعد از درخواست طی یک ماه باید این کار محقق شود.

زارع‌پور با قدردانی از رسانه ملی به سبب پیگیری تحقق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند گفت: در بحث فیبر نوری هم باید رسانه ملی با ما همراه شود و اگر فیبر نوری در جایی برقرار شد حس خوب مردم را منتقل کنیم.

وی گفت ما عدالت محوری را در سرلوحه اجرای این طرح قرار دادیم و هم اکنون همان خدمتی که شهروندان ما در شهرهای بزرگ می‌گیرند دربرخی مناطق کم برخوردار از جمله چارک هم دریافت می‌کنند.

کد خبر: ۲۳۷٬۳۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha