۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۰:۵۱
امکان برنامه‌ریزی دولت و فعالان اقتصادی با ارائه آمارهای شفاف و به‌موقع
کارشناس مسائل اقتصادی مطرح کرد

امکان برنامه‌ریزی دولت و فعالان اقتصادی با ارائه آمارهای شفاف و به‌موقع

دادجوی توکلی، استاد دانشگاه گفت: ارائه آمار مختلف اقتصادی علاوه بر اینکه سیاستگذار را با مشکلات بیشتر آشنا می‌کند، سبب همراهی و اعتماد مردم به دولت و همراهی بیشتر افکار عمومی برای حل مشکلات می‌شود.

به گزارش بازار، عباس دادجوی توکلی کارشناس اقتصادی درخصوص ارائه گزارش از اقدامات اقتصادی دولت و تاثیر آن بر آمار، اظهار داشت: ارائه آمار و اطلاعات به صورت دقیق و شفاف از سوی سیاست گذار به فعالان اقتصادی، چراغ راهی برای سرمایه گذاری و برنامه ریزی است تا بتوانند برای چند سال آینده برنامه ریزی دقیق‌تر و درست تری داشته باشند.

این کارشناس اقتصادی بیان کرد: ارائه آمار شفاف، باعث می‌شود که سیاست گذار متوجه اشکالات و کمبودها شده و بتواند یک تصمیم درست برای مشکلات اتخاذ کند. به گفته این استاد دانشگاه، مشکل اصلی در کشور ما ارائه آمار و ارقام است که همواره یا این آمار دیر ارائه می‌شود و یا غیرشفاف و ناقص است.

همچنین بین نهادهای مختلف نیز هماهنگی برای ارائه آمار وجود ندارد.

دادجوی توکلی ادامه داد: همچنین، چون این آمار مخدوش است سیاست گذار برای برنامه ریزی و اتخاذ سیاست درست جهت رفع ایراد با چالش مواجه می‌شود و به عمق مشکلات نیز به درستی پی نمی‌برد. دادجوی توکلی افزود: با ارائه آمار و ارقام درست و شفاف، همه بازیگران فعال بازار از فعالان اقتصادی تا مصرف کنندگان می‌توانند برای امور خود برنامه ریزی دقیق تری داشته باشند.

این استاد دانشگاه اظهار کرد: ارائه آمار از شاخص‌های اقتصادی می‌تواند سبب آرامش روانی برای مردم شود؛ افکار عمومی هر چه بیشتر در جریان امور کشور باشد، اعتماد سازی بیشتری بین مردم و حاکمیت انجام شده و فعالان اقتصادی نیز با اطمینان بیشتری برای سرمایه گذاری پیش قدم می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: شفاف سازی در خصوص شرکت‌های دولتی تاکنون بی سابقه بوده، به طوری که این اطلاعات، اکنون در معرض دید عموم قرار گرفته که حائز اهمیت است.

دادجوی توکلی گفت: همچنین با ارایه آمار، مردم می‌توانند به وضوح ببینند که سیاست گذار برای حل مشکلات چه برنامه‌ای دارد که این مسئله، سبب همراهی بیشتر مردم برای حل مشکلات می‌شود.

کد خبر: ۲۳۷٬۳۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha