۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۹
بدون ارزشگذاری دارایی‌های نامشهود، اقتصاد دانش بنیان آرزوست
معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور:

بدون ارزشگذاری دارایی‌های نامشهود، اقتصاد دانش بنیان آرزوست

دهقانی فیروزآبادی، معاون علمی و فناوری رییس جمهور در مراسم رونمایی از نظام جدید ارزشگذاری دارایی‌های نامشهود گفت: تکمیل این نظام، مهم‌ترین رکن شکل گرفتن اقتصاد دانش بنیان است.

به گزارش بازار، دهقانی فیروزآبادی معاون علمی و فناوری رییس جمهور در مراسم رونمایی از نظام جدید ارزشگذاری دارایی‌های نامشهود گفت: تکمیل این نظام، مهم‌ترین رکن شکل گرفتن اقتصاد دانش بنیان است. بدون ارزشگذاری دارایی‌های نامشهود گسترش اقتصاد دانش بنیان یک آرزوست. صد کشور بزرگ دنیا را جمع اوری و بررسی کردیم. ۹۵ درصد ارزش بازار آن‌ها مربوط به دارایی‌ها نامشهود آن‌ها بود.

او ادامه داد: نظام ارزشگذاری در سه مورد تکمیل شده و اماده است. بحث تشخیص، ثبت و ارزشگذاری در نظام جدید هم تکمیل است. موضوعی که نیازمند تاکید و تکمیل آن هستیم، بحث نظام اعتباردهی به این دارایی‌های نامشهود در اعتبارسنجی بانک هاست.

دهقانی فیروز آبادی گفت: پذیرش رکن ضامن صندوق پژوهش و فناوری در بورس و تشکیل کمیته دانش بنیان در بورس هم از جمله درخواست‌های ما از وزارت اقتصاد و بورس است. این اتفاق حتی منحر به جمع اوری نقدینگی سرگردان در جامعه و کنترل تورم خواهد بود.

کد خبر: ۲۳۷٬۳۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha