۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۵
سیاست‌های تشویقی دولت در برنامه هفتم برای صرفه جویی انرژی

سیاست‌های تشویقی دولت در برنامه هفتم برای صرفه جویی انرژی

کمیسیون تلفیق برنامه هفتم سیاست‌های تشویقی دولت برای صرفه جویی انرژی را به تصویب رساند.

به گزارش بازار، محسن زنگنه سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم در این زمینه با اشاره به اینکه دولت در برنامه هفتم پیش بینی کرده است که تا پایان برنامه معادل ۶۲۵ هزار بشکه در روز صرفه جویی انرزی داشته باشد، گفت: کمیسیون تلفیق دولت را مکلف کرد اقدامات لازم را در برنامه هفتم برای احداث نیروگاه‌های خورشیدی و نیرو گاهای خود تامین برای صنایع ایجاد کند.

زنگنه افزود: ساخت خودروهای برقی و هر گونه اقداماتی که موجب صرفه جویی انرزی شود از اقدامات دولت خواهد بود.

سخنگوی کمیسیو ن تلفیق برنامه هفتم همچنین تشکیل سازمان بهینه سازی انرزی و مدیریت راهبردی انرزی را از دیگر تکالیف دولت در قالب برنامه هفتم عنوان کرد که در کمیسیون تلفیق به تصویب رسید.

وی افزود: در این زمینه مقرر شد گواهی‌های صرفه جویی برای همه شهروندان و شرکت‌های حقیقی و حقوقی که مصرف انرزی خود را نسبت به سال قبل کاهش دهند، صادر شود که این گواهی‌ها اوراق بدون نام و قابل انتقال خواهند بود که می‌توان از ان‌ها برای پراخت بدهی‌های مالیاتی استفاده کرد.

وی ادامه داد: دولت همچنین مکلف شد با بکارگیری سیاست‌های غیرقیمتی به نحوی عمل کند که تا پایان برنامه هفتم ضمن رعایت الزامات رشد ۸ درصد مصرف انرزی را در مقدار مصرف سال ۱۴۰۱ حفظ کند.

سخنگوی کمیسیو ن تلفیق برنامه هفتم همچنین افزایش دو میلیون تن گاز مایع به سبد سوخت خودروها و نیز ذخیره سازی ۱۲۰ میلیون تن گاز مایه در پایان برنامه هفتم و نیز اندازه گیری و پایش لحظه‌ای مواد نفتی از تولید تا چرخه مصرف را از دیگر مصوباتکمیسیون تلفیق برنامه هفتم عنوان کرد.

کد خبر: ۲۳۷٬۳۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha