۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۴
تدارک ۱۳۵ دستگاه اتوبوس برای جابه‌جایی زائرین اربعین از زنجان
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای زنجان خبرداد؛

تدارک ۱۳۵ دستگاه اتوبوس برای جابه‌جایی زائرین اربعین از زنجان

زنجان- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای زنجان گفت: ۱۳۵ دستگاه اتوبوس برای جابه‌جایی زائران اربعین از استان در نظر گرفته شده است.

به گزارش بازار و به نقل از راهداری زنجان، جعفر قزوینیان، با بیان اینکه جابه‌جایی ایمن زائران در اولویت است، افزود: برای افزایش توان ناوگان حمل و نقل استان برای جابه‌جایی زائران، از ظرفیت سایر دستگاه‌های اجرایی استان نیز استفاده خواهد شد.

وی با اشاره به طرح سفرهای اربعین همزمان در سراسر کشور از ۲۷ مرداد تا ۲۰ شهریور، یادآور شد: سال گذشته ۲۳ هزار هم‌استانی با ناوگان حمل و نقل عمومی به پیاده‌روی اربعین اعزام شدند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان در ادامه به فروش غیرحضوری بلیت از طریق سامانه «سماح» اشاره کرد و گفت: این امکان برای دریافت‌کنندگان بلیت به صورت حضوری فراهم است تا با مراجعه به همه شرکت‌های حمل و نقلی نسبت به تهیه بلیت اقدام کنند.

وی عنوان کرد: برای ارائه خدمات مطلوب به زائران، دستگاه‌های اجرایی و سایر ادارات در این ایام موظف شده‌اند از اعزام گروه‌های ورزشی و اردوهای دانش‌آموزی و سایر سفرهای غیرضروری خودداری کرده و سفرهای دربستی اتوبوس ممنوع بوده و همه ناوگان در اختیار ستاد اربعین قرار می‌گیرد.

قزوینیان اضافه کرد: با توجه به رفع مشکلات پایانه برکت، توصیه ما به زائران با خودروهای شخصی این است که حتی‌الامکان از خودروهای شخصی و با ظرفیت کامل استفاده کنند و از خدمات خوب پایانه برکت بهره‌مند شوند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان ادامه داد: هرگونه تخلف یا تخطی از ضوابط و یا نرخ مصوب از طریق استقرار میز پاسخ‌گویی و رسیدگی به شکایات سفرهای اربعین حسینی در محل پایانه‌های مسافربری استان و یا تماس با شماره ۱۴۱ منعکس کنند تا در اسرع وقت و با تشکیل کمیسیون‌های ویژه رسیدگی شود.

قزوینیان یادآور شد: هماهنگی و مقدمات لازم برای جابه‌جایی زائران سفر معنوی اربعین با همکاری دستگاه‌های مسئول و به ویژه فعالان بخش حمل و نقل استان انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه جلسات کمیته حمل و نقل ستاد اربعین زنجان به صورت منظم برگزار و هماهنگی‌های لازم بین دستگاه‌های عضو این کمیته انجام شده است، افزود: بررسی ظرفیت و لیست ناوگان تحت پوشش شرکت‌ها و مؤسسات اتوبوس‌رانی به تفکیک انجام شده و چگونگی نظارت بر ضوابط و مقررات حمل و نقل از لحاظ رعایت نرخ جابه‌جایی، نظافت ناوگان و کنترل تجهیزات فنی و موارد مرتبط با ایمنی ناوگان توسط مدیران فنی شرکت‌ها، از جمله مواردی است که در این جلسات مورد بررسی قرار گرفته است.

قزوینیان با تاکید بر اینکه از همه ظرفیت ناوگان بخش حمل و نقل مسافر استان برای ارائه خدمات هر چه مطلوب‌تر به زائران اربعین استفاده می‌شود، تصریح کرد: جابه‌جایی ایمن زائران، اولویت اول این اداره‌کل است.

وی خاطرنشان کرد: ظرفیت ناوگان حمل و نقل عمومی شامل ۳۸ شرکت حمل و نقل، ۳ پایانه مسافربری در شهرستان‌های زنجان، ابهر - قیدار و خدابنده، ۱۳۵ ناوگان اتوبوس‌رانی، ۳۴۵ دستگاه ناوگان مینی‌بوس و ۵۰۰ دستگاه ناوگان سواری کرایه است.

کد خبر: ۲۳۷٬۳۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha