۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۲
چگونه می توان شهریه دانشگاه های اروپایی و کانادایی را پرداخت کرد؟

چگونه می توان شهریه دانشگاه های اروپایی و کانادایی را پرداخت کرد؟

یکی از مراحل مهاجرت به کشورهای اروپایی و کانادایی از طریق تحصیل، پرداخت شهریه دانشگاه ها است.

به گزارش بازار، یکی از مراحل مهاجرت به کشورهای اروپایی و کانادایی از طریق تحصیل، پرداخت شهریه دانشگاه ها است. روش‌های مختلفی توسط دانشگاه ها برای پرداخت شهریه معرفی می شوند که معمولا به دو دسته پرداخت آنلاین و پرداخت آفلاین تقسیم می شوند. بسیاری از روش های پرداخت دلاری موجود در ایران با محدودیت هایی همراه هستند. در این مقاله به بررسی انواع روش های پرداخت شهریه می پردازیم تا با چگونگی پرداخت شهریه دانشگاه خود آشنا شوید.

روش های موجود برای پرداخت شهریه دانشگاه ها

روش های پرداخت تعیین شده برای پرداخت شهریه توسط هر دانشگاه متفاوت هستند. در اینجا به برخی روش های رایج برای پرداخت شهریه دانشگاه ها اشاره می کنیم. برخی از راه‌حل‌های موجود برای پرداخت هزینه‌های شهریه دانشگاه ها عبارت اند از:

  1. پرداخت شهریه دانشگاه ها با حواله بانکی
  2. پرداخت شهریه دانشگاه ها با کارت اعتباری
  3. استفاده از خدمات بین‌المللی پرداخت
  4. استفاده از فلای وایر (Flywire)
  5. استفاده از خدمات شرکت های واسطه

استفاده از خدمات بین‌المللی پرداخت وسترن یونیون

برخی از شرکت‌ها و خدمات پرداخت بین‌المللی، مانند Western Union، امکان انتقال وجه به سراسر جهان را فراهم می‌کنند. می‌توانید از طریق آن ها وجه خود را به حساب دانشگاه واریز کنید. به دلیل اینکه این شرکت آمریکایی است، و به دلیل تحریم های اعمال شده، این شرکت به ایرانیان خدمات ارائه نمی دهد. برای پرداخت شهریه دانشگاه خارجی با استفاده از این روش باید از شرکت های واسطه ایرانی که امکان پرداخت با این روش را فراهم کرده اند، کمک بگیرید. در این حالت شما معادل ریالی را به شرکت واسطه پرداخت می کنید و آن ها پرداخت دلاری شما را انجام می دهند. شرکت های پرداخت بین المللی بسیاری مانند وسترن یونیون وجود دارند که اکثر آن ها وضعیت مشابهی دارند و امکان استفاده از آن ها برای ایرانیان ممکن نیست یا استفاده از آن ها بسیار دشوار است.

 برای پرداخت شهریه دانشگاه باید از یک شرکت واسطه برای پرداخت ارزی کمک بگیرید.

استفاده از خدمات شرکت های واسطه برای پرداخت شهریه

برخی از شرکت‌ها و واسطه‌ های مالی در ایران می‌توانند به عنوان واسطه در پرداخت شهریه دانشگاه های خارجی به شما کمک کنند. شما وجه مورد نیاز را به شرکت واسطه می‌دهید و آن ها به جای شما هزینه را پرداخت می‌کنند. البته، قبل از استفاده از این خدمات، حتماً قوانین و شرایط ارائه شده توسط شرکت واسطه را بررسی کنید و از قابلیت‌ها و محدودیت‌های آن ها مطلع شوید. پرداخت شهریه دانشگاه یکی از خدمات فراکنش است که می توانید از آن استفاده کنید. در حال حاضر با توجه به محدودیت های پرداخت بین المللی موجود برای ایرانیان، استفاده از این روش نسبت به سایر روش ها آسان تر و معقول تر خواهد بود.

پرداخت شهریه دانشگاه ها با حواله بانکی

یکی از روش های پرداخت به صورت آفلاین است که می توان از داخل ایران نیر در سطح بین المللی آن را انجام داد. این روش کارمزد خاض خود را دارد و مدت زمان لازم برای ارسال وجه حداکثر ۳ روز کاری است. بانک‌های ایرانی ارتباط مستقیم با بانک‌های بین‌المللی را ندارند، و این موضوع می‌تواند برای دانشجویانی که قصد پرداخت هزینه‌های خارجی از طریق حواله بانکی را دارند، مشکلاتی ایجاد کند. بانکداری در ایران با محدودیت‌هایی روبروست و انتقال وجه بین‌المللی از طریق بانک‌های ایرانی ممکن نیست. این محدودیت‌ها معمولاً به دلیل تحریم‌های بین‌المللی و سیاست‌های ارزی کشورها و بانک‌هاست. به همین دلیل، دانشجویان باید به روش‌های دیگری برای پرداخت هزینه‌های خود در دانشگاه‌های خارجی فکر کنند.

پرداخت شهریه دانشگاه ها با کارت اعتباری

استفاده از کارت‌های اعتباری بین‌المللی می‌تواند یکی از راه‌های مناسب برای پرداخت هزینه‌ها و انتقال پول به دانشگاه‌های خارجی باشد. با استفاده از این کارت‌ها، شما می‌توانید به راحتی از طریق پرداخت آنلاین هزینه‌های خود را پرداخت کنید. کارت‌های اعتباری بین‌المللی معمولاً به عنوان کارت‌های پرداخت آنلاین ارزی شناخته می‌شوند و جهت استفاده از آن ها در پرداخت هزینه‌ها، نیاز به ثبت نام و فعال‌سازی آن ها در سامانه‌های مربوطه دارید. برای دریافت اطلاعات دقیق درباره این کارت‌ها و شرایط استفاده از آن ها، می‌توانید با بانک‌ها و شرکت‌های مالی معتبر تماس بگیرید و اطلاعات مورد نیاز را دریافت کنید. همچنین، در مورد استفاده از کارت‌های اعتباری بین‌المللی برای پرداخت شهریه دانشگاه‌های کانادا، می‌توانید از کمک دوستان، اقوام و آشنایان خارج از کشور نیز استفاده کنید. آن ها می‌توانند به شما در ایجاد یک حساب بانکی بین‌المللی کمک کنند، کارت اعتباری مربوطه را دریافت کنند و با استفاده از آن برای پرداخت شهریه و هزینه‌های دیگر شما در دانشگاه کمک کنند.

استفاده از فلای وایر (Flywire) برای پرداخت شهریه

استفاده از سامانه پرداخت آنلاین فلای وایر برای پرداخت شهریه دانشگاه‌ها درخارج از کشور روشی رایج است. این سامانه به شما امکان می‌دهد از طریق کارت‌های اعتباری مانند ویزا کارت یا مستر کارت، مبلغ مورد نظر را به حساب دانشگاه واریز کنید. برای استفاده از فلای وایر، دانشگاه باید درگاه پرداخت فلای وایر را برای پرداخت هزینه‌ها قبول کرده باشد، باید از دانشگاه درباره روش‌های پرداخت ممکن استعلام بگیرید. بعد از تأیید امکان استفاده از فلای وایر توسط دانشگاه، شما باید ویزا کارت یا مستر کارت بین‌المللی را در اختیار داشته باشید. با استفاده از اطلاعات کارت، شما می‌توانید مبلغ شهریه را در سامانه فلای وایر وارد کنید و تراکنش را انجام دهید. در طول فرایند پرداخت، لینک پیگیری پرداخت (Payment ID) به شما ارائه خواهد شد که با استفاده از آن می‌توانید مراحل پرداخت را از ابتدا تا انتقال وجه به حساب دانشگاه پیگیری کنید. اما مشکلی که در این روش وجود دارد، این است که اخیرا این سیستم نام کشور ایران را از لیست کشورهای خود حذف کرده است.

سخن آخر

روش های موجود برای پرداخت شهریه دانشگاه ها مورد بررسی قرار گرفتند. همان طور که گفته شد اکثر روش ها برای ایرانیان جوابگو نیستند. با توجه به محدودیت های پرداخت بین المللی در ایران به دلیل وجود تحریم های گوناگون، شما برای پرداخت شهریه دانشگاه خود باید از سرویس ها و خدمات شرکت های مالی واسطه استفاده کنید. این شرکت ها با داشتن دسترسی به حساب های بین المللی می توانند با دریافت ریال از شما پرداخت دلاری شما را انجام دهند. قبل از انتخاب موسسه مالی برای پرداخت شهریه باید در مورد آن به خوبی تحقیق کرده و از کیفیت و سطح خدمات آن به خوبی آگاه باشید.

کد خبر: ۲۳۷٬۲۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha