۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۳
سامانه نظام جامع بازار کار به‌زودی راه‌اندازی می‌شود
معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت کار:

سامانه نظام جامع بازار کار به‌زودی راه‌اندازی می‌شود

کریمی‌، معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از راه‌اندازی سامانه نظام جامع اطلاع‌رسانی بازار کار تا شهریور امسال خبر داد.

به گزارش بازار، محمود کریمی‌ بیرانوند در چهارمین نشست شورای اشتغال استان مازندران که با حضور استاندار و مدیران‌کل دستگاه‌های اجرایی استان برگزار شد، ترویج فرهنگ کار و مهارت‌آموزی را حلقه مفقوده اشتغال فارغ‌التحصیلان کشور دانست.

وی گفت: با راه‌اندازی سامانه نظام جامع اطلاع‌رسانی بازار کار، تجزیه و تحلیل شغلی تمام مردم ایران انجام و اطلاعات لازم برای شناسایی کارجویان اعم از دانش‌آموختگان و سایر افراد جویای کار فراهم می‌شود.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به این‌که در سامانه جستجوی شغل، اطلاعات جویندگان کار شفاف می‌شود، ادامه داد: سامانه جستجوی شغل با هدف اتصال سریع کارجویان و کارفرمایان، ارتقای سطح کیفی و کمی خدمات کاریابی‌ها و استفاده بهینه از فناوری‌های نوین ارتباطی و اطلاعاتی راه‌اندازی شد.

کریمی‌بیرانوند تصریح کرد: تمام متقاضیان جویای کار می‌توانند با ثبت‌نام، تکمیل مشخصات فردی(پروفایل) شغلی و جستجو در فرصت‌های شغلی موجود در سامانه جستجوی شغل و از طریق دفاتر کاریابی به کارفرمایان معرفی و مشغول به کار شوند.

وی گفت: یکی از دغدغه‌های همیشگی بازار کار اطلاعات در این حوزه است و موضوع بعدی هوشمندسازی فعالیت‌های این بخش است که به وسیله این سامانه انجام می‌شود.

درحوزه اشتغال استان مازندران دغدغه جدی نداریم
کریمی‌بیرانوند اظهار کرد: در حوزه اشتغال استان مازندران دغدغه جدی نداریم. کاهش نرخ بیکاری در این استان کمتر از میانگین کشوری است و رشد اقتصادی مازندران در کشور وضعیت خوبی دارد.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، روند اشتغال را در مازندران صعودی و مثبت دانست و تصریح کرد: وزارت کار متولی بازار کار و ارزیابی‌کننده اشتغال در استان‌ها و دستگاه‌ها است و مصوبات استانی شورای اشتغال باید رنگ و بوی اجرایی بگیرد.

وی با بیان اینکه هدف‌گذاری حاکمیت و دولت، کیفیت شغل است، ادامه داد: یکی از مصوبات شورای عالی اشتغال پیگیری کیفیت شغل با محوریت فارغ‌التحصیلان است.

معاون وزیر کار با اشاره به این‌که در سال گذشته به هدف‌گذاری یک میلیون شغل رسیدیم و امیدواریم در سال‌جاری به این میزان برسیم، گفت: افزایش نرخ مشارکت اقتصادی زنان از اهداف اصلی وزارتخانه در سال‌جاری است.

وی با بیان این‌که تعهد اشتغال در استان مازندران در سال گذشته محقق شده است، افزود: همه آمارها از جمله کاهش نرخ بیکاری، اشتغال‌زایی، رشد بیمه‌شدگی و ... تائیدکننده این امر است که استان مازندران در حوزه اشتغال در مسیر درستی قرار گرفته است.

کریمی‌بیرانوند از ثبت یک‌ میلیون و ۴۰۰ هزار کد ملّی در سامانه رصد اشتغال خبر داد و افزود: در حال حاضر این سامانه ۲۱ هزار کاربر دارد.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به این که آمار اشتغال به تفصیل در سامانه ملّی رصد اشتغال شفاف‌سازی می‌شود، افزود: سامانه ملّی رصد اشتغال بستری برای شفاف‌سازی آمار اشتغال بدون نیاز به برگزاری جلسه به تفکیک دستگاه، شهرستان و جنسیت فراهم می‌کند.

وی ادامه داد: هدف دوم از سامانه رصد اشتغال، نظارت بر حوزه اشتغال است و شفافیت در حوزه اشتغال سبب می‌شود نظارت بهتری بر آن انجام شود.

کریمی‌بیرانوند با بیان این‌که هدف سوم نیز سیاست‌گذاری است، ادامه داد: با توجه به آمارها و اطلاعاتی که در این سامانه موجود است می‌توان سیاست‌گذاری مطلوبی در حوزه اشتغال تدوین کرد.

وی با اشاره به اقدامات جدی دولت مردمی سیزدهم در رونق فضای کسب‌وکار تأکید کرد:‌ کار جهادی در این زمینه ادامه دارد.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اعلام این که جایگاه مطالبه‌گری حوزه اشتغال را افزایش دهیم، ادامه داد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی متولی اشتغال است و سیاست‌گذاری و مطالبه از دستگاه‌ها را به‌صورت جدی پیگیری می‌کنیم.

وی گفت: یکی از مسیرهای مهم، یافتن راه‌حل مسأله بیکاری دانش‌آموختگان در کشور رسیدن به یک اجماع در سطح سیاست‌گذاری ملّی است.

کریمی‌بیرانوند، گام اول را شناخت دقیق و عمیق مسأله بیکاری دانش‌آموختگان عنوان و اضافه کرد: خلأ مهارت‌آموزی دانش‌آموختگان یکی از چالش‌های اساسی مسأله بیکاری این قشر است.

کد خبر: ۲۳۷٬۲۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha