۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۴
کاخ سفید فرمان اجرایی هوش مصنوعی را به‌زودی صادر می‌کند

کاخ سفید فرمان اجرایی هوش مصنوعی را به‌زودی صادر می‌کند

مشاور علمی رئیس‌جمهور آمریکا گفت: کاخ سفید به‌زودی فرمان اجرایی استفاده از هوش مصنوعی را صادر می‌کند.

به گزارش بازار، آراتی پرابهاکار، مدیر دفتر فناوری و سیاست علمی کاخ سفید در حاشیه کنفرانس امنیتی «DEF CON» گفت: دولت آمریکا در حال تدوین یک فرمان اجرایی برای مقابله با خطرات ناشی از هوش مصنوعی و ارائه دستورالعمل‌هایی به آژانس‌های فدرال در مورد نحوه استفاده از این فناوری است.

وی در ادامه افزود: بایدن نگران در دسترس قرارگرفتن گسترده ابزارهای مولد هوش مصنوعی مانند «چت جی پی تی» است و به همین دلیل دولت آمریکا به سرعت در حال تدوین یک دستور اجرایی است که آژانس‌های فدرال را درخصوص بهترین روش استفاده از هوش مصنوعی راهنمایی می‌کند.

«چاک شومر» رهبر اکثریت سنای آمریکا، برگزاری مجموعه‌ای از جلسات استماع را با هدف آموزش قانون‌گذاران درباره فناوری و ایجاد زمینه‌ای برای یک فشار قانونی بزرگ برای تنظیم هوش مصنوعی آغاز کرده است.

کاخ سفید اخیراً مجموعه‌ای از تعهدات داوطلبانه ایمنی از سوی شرکت‌های پیشرو هوش مصنوعی را معرفی کرد و انتظار می‌رود دستور اجرایی آتی راهنمایی‌های بیشتری را در مورد نحوه استقرار ایمن این فناوری ارائه دهد.

گفتنی است کاخ سفید و آژانس تحقیقات پروژه‌های پیشرفته دفاعی به تازگی اعلام کرده که چالشی را با هدف استفاده از هوش مصنوعی برای دفاع از سیستم‌های کامپیوتری و کشف آسیب‌پذیری‌ها در نرم‌افزار منبع باز راه‌اندازی می‌کنند.

کد خبر: ۲۳۷٬۲۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha