۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۸
پرداخت مطالبات گندم کاران | ۷هزار تن آرد بین نانوایی های سمنان توزیع می شود
مدیرکل غله سمنان در گفتگو با بازار:

پرداخت مطالبات گندم کاران | ۷هزار تن آرد بین نانوایی های سمنان توزیع می شود

سمنان- تحصیلی، مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان سمنان با بیان اینکه بیش از ۵۰ درصد مطالبات کشاورزان و گندم کاران استان در بحث خرید تضمینی گندم تاکنون پرداخت شده است.

عبدالرحیم تحصیلی در گفتگو با خبرنگار بازار، ضمن بیان اینکه کار خرید تضمینی گندم از کشاورزان و زراعان استان سمنان تقریباً به پایان رسیده است، تاکید کرد: امسال شاهد رشد ۱۷ درصدی در خرید تضمینی گندم بودیم.

وی با بیان اینکه دولت سیزدهم با افزایش قیمت خرید تضمینی گندم در سال قبل هم توانسته بود رشد چشم گیری را رقم بزند، ابراز کرد: بخشی از مطالبات کشاورزان استان همچنان باقی مانده است.

پرداخت به کشاورزان

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان سمنان با بیان اینکه برداشت گندم از سمت غرب استان آغاز می شود که گرمسیرتر است، بیان داشت: به همین دلیل است که بخشی از مطالبات کشاورزان در شرق استان همچنان باقی مانده زیرا تازه گندم آنها برداشت شده است.

تحصیلی با بیان اینکه پرداخت پول کشاورزان بر حسب برداشت و تحویل است و طبیعتاً گرمساری ها و آرادانی ها زودتر پول خود را دریافت کردند، تاکید کرد: ۱۰۰ درصد مطالبات کشاورزان این منطقه پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه اگر بخواهیم میانگین بگیریم نیمی از مطالبات کشاورزان استان سمنان پرداخت شده است، تاکید داشت: این پرداخت ها با احتساب اعلام اصلاح و افزایش قیمت خرید تضمینی گندم بوده است.

خرید تضمینی انجام شد

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان سمنان با بیان اینکه ۳۱ مرز خرید تضمینی گندم و هفت مرکز خرید تضمینی دانه های روغنی عمدتاً در میامی کار خرید تضمینی سال جاری را بر عهده داشت، گفت: بعد از میامی، گرمسار بیشترین گندم تولیدی استان را به خود اختصاص داده است.

تحصیلی از توزیع ماهانه هفت هزار تن آرد گندم بین نانوایی های استان هم خبر داد و تاکید داشت: با ارتقای کیفی تولید گندم و استفاده از اقرام مناسب خوشبختانه کیفیت آرد تولیدی استان هم بهتر شده است.

وی با بیان اینکه سالانه نانوایی های استان سمنان ۹۵ هزار تن آرد مصرف می کنند، گفت: بخشی از این گندم از استان های دیگر وارد و در سیلو ها و کارخانه های آرد استان ذخیره می شود.

کد خبر: ۲۳۷٬۰۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 5
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۲۲:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
      0 0
      سمنانی‌ها پولشانراگرفتند دیگر بنیاد ملی گندم کاران برایش مهم نیست مادر ورامین پول نگرفتیم نباید پیگیری کنند ...؟.
      • سید مجید IR ۱۳:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۹
        0 0
        ما در شهرستان ازنا هنوز پول گندم را بعد از دو ماه دریافت نکرده ایم
    • محمدزاده IR ۲۳:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
      0 0
      سلام من محمدزاده زارع وگندم کار منطقه کالپوش میامی هستم یازدهم ماه قبل گندم به مرکز خرید واقع در تعاونی نردین تحویل دادم یک ریال هم پول نداده غله
    • حامد IR ۲۰:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۴
      0 0
      داستان گندم هم مثل داستان برجام شد.بعدبرادرمن آخه برداشتوبرکته خدادادی چه ربطی به دولت سیزدهم ودوازدهم داره
    • اعظمی IR ۰۳:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
      0 0
      من که اداره کشاورزی با بیان خرید تضمینی گندم بهم گفته تو زمینت گندم بکار بعد برداشت از طرف اداره کشاورزی حواله دارم برای فروش گندمم قیمت کارخونه آرد ۱۸۰۰۰تومنه نخریده ازم علنا میگن برو بده به دلال‌ها ما از دلال ها می‌خریم دلال از من چند می‌خره ۱۱ کلی گندم مرغوب مونده رو دستم فقط بخاطر سودجویی اینطوری قراره چرخ اقتصاد بچرخه