۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۹
تفاهم‌نامه برای ساخت بیش از ۴ هزار واحد مسکونی
میان سازمان ملی زمین و مسکن و دو واحد صنعتی منعقد شد؛

تفاهم‌نامه برای ساخت بیش از ۴ هزار واحد مسکونی

بلوردی، عضو هیات مدیره سازمان ملی زمین و مسکن از انعقاد تفاهم‌نامه مشترک با دو شرکت صنعتی برای ساخت بیش از ۴ هزار واحد مسکونی برای کارکنان و کارگران این شرکت‌ها خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، محمدمهدی بلوردی عضو هیات مدیره سازمان ملی زمین و مسکن گفت: در راستای قانون جهش تولید مسکن و استفاده از تمامی ظرفیت‌های موجود برای تهیه مسکن، یکی از سیاست‌های دولت سیزدهم استفاده از امکانات واحدهای صنعتی برای تامین مسکن کارکنانشان است.

بلوردی افزود: در نشست امروز تفاهمنامه‌های جداگانه‌ای با دو مجموعه از شرکت‌های صنعتی و معدنی فعال در استان‌های خراسان رضوی و خراسان جنوبی منعقد شد.

وی اعلام کرد: با توجه به توافق به عمل آمده و بر اساس این تفاهم‌نامه‌ها نزدیک به ۴ هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن با همکاری این شرکت‌های صنعتی ساخته خواهد شد.

این عضو هیات مدیره سازمان ملی زمین و مسکن با اشاره به اینکه تسهیلات ساخت نهضت ملی مسکن ۵۵۰ میلیون تومان است، توضیح داد: در صورت استفاده از سیستم فناوری‌های نوین در ساخت این واحدها، تسهیلات به ۸۵۰ میلیون تومان افزایش خواهد یافت.

بلوردی با تاکید بر اینکه اولویت ما برای واگذاری زمین ساخت واحدهای یک طبقه و دو طبقه است و در شهرهایی که امکان ساخت واحدهای ویلایی وجود دارد، به‌صورت یک طبقه زمین واگذار می‌شود.

وی اعلام کرد: تاکنون برای تامین ۲هزار و ۳۵۰ هکتار زمین با ظرفیت بیش از ۱۰۰ هزار واحد مسکونی با مدیریت ۱۴ شرکت صنعتی و معدنی بزرگ و کوچک با هدف استفاده از ظرفیت‌های فنی، مدیریتی و مالی صنایع اقدام شده است.

عضوهیات مدیره سازمان ملی زمین و مسکن ضمن تاکید بر همکاری مناسب سایر دستگاه‌ها در اجرای طرح صنعت شهرها ابراز امیدواریم کرد: امیدواریم سایر دستگاه‌های خدمات‌رسان به خصوص وزارت نیرو برای تامین خدمات به این طرح کمک نمایند.

به گزارش روابط عمومی سازمان ملی زمین و مسکن، سیاست ساخت صنعت‌شهرها از جمله سیاست‌های دولت برای استفاده از تمامی ظرفیت‌های کشور برای تامین مسکن کارکنان و کارگران شرکت‌ها و صنایع بزرگ و پیشران صنعتی با مدیریت و راهبری صنایع، استفاده از ظرفیت‌های فنی، مدیریتی و مالی شرکت‌های بزرگ در کشور است.

کد خبر: ۲۳۷٬۰۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha