۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۹
آغاز اتصال سیستم های مالی کشورهای آسیایی با استفاده از سیستم رمزارزی ژاپنی!
شرکت سورامیتسو خبر داد؛

آغاز اتصال سیستم های مالی کشورهای آسیایی با استفاده از سیستم رمزارزی ژاپنی!

شرکت ژاپنی سورامیتسو از طراحی سیستم رمزارزی جدید خود برای انجام پرداخت های بین المللی در آسیا با استفاده از رمزارزهای متمرکز (CBDC) خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار، شرکت ژاپنی سورامیتسو از طراحی سیستم رمزارزی جدید خود برای انجام پرداخت های بین المللی در آسیا با ساتفاده از رمزارزهای متمرکز (CBDC) خبر داد.

بر اساس این گزارش، سیستم مبادلات رمزارزی مد نظر سورامیتسو قرار است در نخستین فاز، سامانه های پرداختی رمزارزی کشورهای چین، ژاپن، هند و کامبوج را به یکدیگر متصل سازد.

این شرکت ژاپنی قرار است نخستین فاز اجرایی خود را در کشور کامبوج عملیاتی ساخته و سپس به دنبال تاسیس سرورهای اختصاصی برای پرداخت های بین المللی خود در کشورهای یاد شده نماید.

نکتهد مهم اینکه در سامانه یاد شده، همانطور که پیشتر نیز اشاره شد، قرار است رمزارزهای رسمی صادر شده از سوی بانک های مرکزی کشورها قرار گرفته و با یکدیگر مبادله شوند. لذا نمی توان از بیت کوین یا حتی استیبل کوین های غیر رسمی مانند تتر یا دلار بایننس در این سامانه استفاده کرد.

سورامیتسو قرار است این پروژه را با شرکت کامبوجی «باکونگ» کلید بزند که از سال ۲۰۲۰ مسئول مبادلات مالی میان شهروندان این کشور در داخل و خارج از این کشور است. باکونگ شعبی در کشورهای مختلف از جمله مالزی دارد که می تواند در پیاده سازی این پروژه کمک بزرگی نماید.

باکونگ همچنین تا پایان سال ۲۰۲۲، بیش از ۸.۵ میلیوئن نفر کاربر داشته که در صورت راه اندازی پروژه مذکور، همگی می توانند به پلتفرم رمزارزی سورامیتسو منتقل شوند.

کد خبر: ۲۳۶٬۹۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha