۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۷
انجمن تولیدکنندگان جوجه یک روزه متعهد به تامین نیاز بازار شد
رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس:

انجمن تولیدکنندگان جوجه یک روزه متعهد به تامین نیاز بازار شد

عسکری، رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: مقرر شد به صورت هفتگی وزارت جهاد کشاورزی گزارش اقدامات انجام شده را به کمیسیون کشاورزی ارائه کند.

به گزارش بازار، محمدجواد عسکری رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، در تشریح نشست کمیسیون در زمینه تامین نهاده‌های دامی با حضور مسئولین مربوطه، گفت: مقرر شد بانک مرکزی و معاونت بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی در زمینه تامین ارز مورد نیاز واردات نهاده های دامی را هرچه سریع‌تر تامین کنند.

نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس شوریا اسلامی ادامه داد: با توجه به اینکه جوجه یک روزه در کشور تولید می‌شود، مقرر شد واردات جوجه یک روزه و تخم مرغ نطفه دار تحت هر شرایطی ممنوع شود و انجمن تولید کنندگان جوجه یک روزه متعهد شد که تمامی نیاز ۱۳۰ میلیون قطعه‌ای جوجه یک روزه و تخم مرغ نطفه دار کشور را تامین کند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه واردات گوشت مرغ به کشور باید ممنوع اعلام شود، عنوان کرد: هزینه واردات گوشت مرغ باید به واردات نهاده‌های دامی اختصاص و در اختیار مرغداران قرار بگیرد، ۱۷ هزار و ۵۰۰ واحد تولید گوشت مرغ فعال در کشور وجود دارد که توان تولید ۲ میلیون ۵۰۰ هزار تن گوشت را دارند در حالی که نیاز کشور ۲ میلیون ۲۰۰ هزار تن است می‌توان ۳۰۰ هزار تن مرغ مازاد را صادر کنیم.

عسکری، گفت: مقرر شد به صورت هفتگی وزارت جهاد کشاورزی گزارش اقدامات انجام شده را به کمیسیون کشاورزی ارائه و ۱ میلیون تن سویا دپو شده در بنادر را با پروتئین ۴۵ درصد و پایین ترین میزان رطوبت هرچه سریع‌تر در اختیار مرغداران قرار دهد، خوشبختانه در زمینه ذرت و جو مشکلی وجود ندارد.

کد خبر: ۲۳۶٬۸۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha