۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۶
ساماندهی فاضلاب روستاهای بالادست سدهای کردستان نیازمند اعتبار هزار میلیارد تومانی است
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کردستان:

ساماندهی فاضلاب روستاهای بالادست سدهای کردستان نیازمند اعتبار هزار میلیارد تومانی است

سنندج – فرهاد، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کردستان گفت: ساماندهی و جمع آوی فاضلاب روستاهای بالادست سدهای این استان نیازمند اعتبار هزار میلیارد تومانی است.

محمد فرهاد در گفتگو با خبرنگار بازار ضمن اشاره به وضعیت بهره مندی از شبکه فاضلاب در مناطق شهری و روستایی در استان کردستان، اظهار کرد: در حال حاضر بالغ بر ۹۶ درصد از فاضلاب در مناطق شهری کردستان به صورت بهداشتی جمع آوری می شود.

وی با اشاره به نیاز به ارتقاء جایگاه استان کردستان در راستای جمع آوری فاضلاب روستایی، بیان کرد: متاسفانه در بخش جمع آوری فاضلاب روستایی در استان کردستان وضعیت خوبی نداریم و هم اکنون تنها ۲.۵ درصد از فاضلاب روستایی در استان جمع آوری می شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کردستان گفت: میانگین جمع آوری فاضلاب روستایی در کشور حدود نیم درصد است و هر چند که وضعیت کردستان به مراتب بهتر از میانگین کشوری است ولی در مجموع باید در این بخش اقدامات بهتری در استان صورت گیرد.

وی با اشاره به مطالعات صورت گرفته در خصوص جمع آوری فاضلاب در روستاهای بالادست سدهای استان کردستان، یادآور شد: طی سال گذشته مطالعات کامل پروژه جمع آوری فاضلاب ۱۶۸ روستای بالا دست سدهای استان کردستان انجام شده است.

فرهاد با اشاره به برآورد صورت گرفته در راستای ساماندهی و جمع آوری شبکه فاضلاب این روستاها، اظهار کرد: در مجموع اعتباری بالغ بر هزار میلیارد تومان برای اجرایی کردن این طرح نیاز است.

وی همچنین با اشاره به اینکه تصفیه خانه فاضلاب قلیان شهر سنندج هفته دولت سال جاری به بهره برداری می رسد، ادامه داد: تصفیه خانه فاضلاب روستای سراب قامیش ۳۰ درصد پیشرفت دارد و برای اتمام آن ۲۰ میلیارد تومان نیاز داریم.

داستان جمع آوری و فاضلاب روستاهای بالادست سدهای استان کردستان چندین سال است که در جلسات و نشست های مختلف از سوی مدیران استانی و کشور مطرح می شود و متاسفانه در سنوات گذشته به دلیل بی توجهی به این موضوع، باعث کاهش کیفیت آب سد قشلاق سنندج شد.

کد خبر: ۲۳۶٬۸۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha