۲۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۰
تولید ماهی در قفس در لرستان به ۵ هزار تن افزایش می‌یابد
مدیرکل شیلات لرستان:

تولید ماهی در قفس در لرستان به ۵ هزار تن افزایش می‌یابد

لرستان- بیرانوند، مدیرکل شیلات استان لرستان گفت: ۳ هزار تن ماهی در قفس در لرستان تولید می‌شود که به ۵ هزار تن افزایش می‌یابد.

کیارش بیرانوند در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با اشاره به پرورش ماهی در قفس در استان اظهار داشت: در حال حاضر در پنج سد حوضیان، ایوشان، خان‌آباد، مروک وھاله به صورت پایلوت پرورش ماھی در قفس اجرا شده است.

وی با بیان اینکه در سال ۹۸ از این پنج سد، سه هزار تن ماھی برداشت شده است افزود: با توجه به سدھایی که در استان وجود دارد، پیش‌بینی می‌شود تولید ماھی در قفس در لرستان به بیش از پنج ھزار تن برسد.

مدیرکل شیلات استان لرستان عنوان کرد: طرح ژئو ممبران یکی از اھداف شیلات لرستان در راستای اقتصاد مقاومتی است، که در مناطق گرمسیری استان از جمله شھرستان‎های کوھدشت، پلدختر و خرم‌آباد از این طرح به جای سازه‌ھای سیمانی استفاده می‌شود چرا که نفوذ پذیری آب و ایجاد جلبک به صفر می‎‌رسد.

وی بیان کرد: تعداد مزارع دارای طرح ژئوممبران ۱۵ مزرعه به تعداد ۳۰ حوضچه است؛ مجتمع ماهیان سردآبی سپیددشت و خرم‌آباد با اشتغالزایی مستقیم هزار و ۲۰۰ نفر وغیر مستقیم دو هزار و ۴۰۰ نفر با ظرفیت تولید شش هزار تن فعال است.

بیرانوند تصریح کرد: مجتمع دوآب ماھیان سردآبی در شھرستان الشتر با اشتغالزایی مستقیم ۱۵۲نفر و ۳۰۴ نفر غیر مستقیم و ظرفیت تولید ۷۶۰ تن به صورت سنتی و هزار و ۵۰۰ تن به صورت مکانیزه فعال است.

وی گفت: همچنین مجتمع چم چیت ماھیان سردآبی در شھرستان دورود با تولید ۷۰۰ تن، مجتمع فیروزآباد در شھرستان الیگودرز با ظرفیت تولید ۵۰۰ تن، مجتمع اناررود در شھرستان پلدختر با تولید۲۰۰ تن در حال فعالیت است.

کد خبر: ۲۳٬۶۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha