۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۲
احیای بازارهای از دست رفته بین‌المللی مدنظر باشد| نقش اصفهان در توسعه اقتصادی کشور
در گفت و گو با بازار مطرح شد؛

احیای بازارهای از دست رفته بین‌المللی مدنظر باشد| نقش اصفهان در توسعه اقتصادی کشور

اصفهان - کشانی؛ رئیس اتاق بازرگانی اصفهان گفت: میزان صادرات اصفهان شایسته تعدد واحدهای اقتصادی متنوع در استان نیست و باید احیای بازارهای از دست رفته بین‌المللی در صنوف مختلف مدنظر قرار گیرد.

امیر کشانی در گفت و گو با خبرنگار بازار، با اشاره به موارد تاثیرگذار بر رشد و توسعه اقتصادی استان اصفهان اظهار کرد: در یک نگاه کلی باید به این نکته اشاره کنیم که در وهله نخست پیگیری و رفع مشکلات شهرک‌های صنعتی ضرورت دارد و در این ارتباط رفع مشکلات مربوط به مالیات بر ارزش افزوده در سطح استانی و ملی مورد تاکید ماست.

وی با بیان اینکه با همراهی همه فعالان اقتصادی است که می توانیم به شکوه صنعت استان و چانه زنی برای دریافت تسهیلات امیدوار باشیم، افزود: بسیاری از فعالان اقتصادی ممکن است تمایلی به عضویت در اتاق بازرگانی نداشته باشند، بر این اساس ما باید خدمات خود را به گونه‌ای ارتقا دهیم که فعالان اقتصادی برای گرفتن کارت بازرگانی و عضویت ترغیب شوند تا پیشرفت صنعتی در قبال یک تلاش و هم افزایی گروهی را شاهد باشیم.

رشد اقتصاد استان در گرو فعال شدن واحدهای اقتصادی در زمینه صادرات

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان به نقش استان پهناور اصفهان، در توسعه اقتصادی کشور با توجه به وجود واحدهای مختلف صنعتی و اقتصادی اشاره کرد و ابراز کرد: زمینه‌های صادراتی متنوعی که در اصفهان وجود دارد شاید در کمتر استانی موجود باشد، در این راستا اگر از حدود ۲۰هزار واحد اقتصادی فعال استان، یک هزار واحدنیز به واحد صادرکننده تبدیل شوند، این امر نقش مهمی در رشد اقتصاد استان خواهد داشت.

وی با تاکید بر اینکه باید باید احیای بازارهای از دست رفته بین‌المللی در صنوف مختلف را مدنظر قرار دهیم، گفت: بدین ترتیب با رشد درآمدهای ارزی استان و صرفه جویی ارزی، توسعه اقتصادی مدنظر تا حد زیادی حاصل شود.

تشکیل شورای بزرگان صنعتی استان اصفهان

کشانی با اشاره به اینکه استفاده از نظرات نخبگان و بزرگان صنعت اصفهان می تواند در پیشبرد توسعه اقتصادی اصفهان نقش بسزایی داشته باشد، اظهار کرد: در همین راستا تشکیل شورای بزرگان استان اصفهان در اعتلای صنعت و اقتصاد استان نقش موثری ایفا کند.

وی تاکید کرد: در کنار همه این مسایل نباید فراموش کنیم که حوزه آب یکی از مسایل تاثیرگذار بر پیشرفت استان در همه زمینه ها است، از این رو اتاق بازرگانی اصفهان از دوره‌های گذشته تاکنون برای رفع مهم‌ترین معضل استان اصفهان یعنی مشکلات مرتبط با حوزه آبی فعالیت داشته است و این روند را ادامه خواهد داد.

کد خبر: ۲۳۶٬۷۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha