۲۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۳
کرونا ۹۸ میلیارد به حوزه دام و طیور کرمان خسارت وارد کرد/ لزوم حمایت از فعالان اقتصادی
عضو کمیسیون کشاورزی اتاق کرمان:

کرونا ۹۸ میلیارد به حوزه دام و طیور کرمان خسارت وارد کرد/ لزوم حمایت از فعالان اقتصادی

کرمان - رئیس کمیته دام و طیور کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی استان کرمان از خسارت ۹۸ میلیارد تومانی کرونا به حوزه دام و طیور کرمان خبر داد و گفت: فعالان این حوزه نیاز به حمایت دارند.

سید حسن مهدی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: متاسفانه شیوع ویروس کرونا تبعات سنگینی برای حوزه اقتصاد به همراه داشت.

وی با اشاره به اینکه حوزه دام و طیور استان کرمان هم تحت تاثیر این جریان متحمل خسارت هایی شده است، افزود: در استان کرمان ۷۵ هزار نفر در این زمینه مشغول به فعالیت هستند.

مهدی جمع خسارات وارده به حوزه دام، طیور، آبزیان و زنبور عسل در استان کرمان تا کنون را ۹۸ میلیارد تومان عنوان و ذکر کرد: از این میزان ۷۰ میلیارد تومان مربوط به شمال و ۲۸ میلیارد تومان مربوط به جنوب استان کرمان است.

وی با تاکید بر لزوم احصا و رفع مشکلات بهره برداران این حوزه گفت: مسئولان باید توجه ویژه ای به فعالان اقتصادی داشته باشند چرا که عدم توجه و رسیدگی به مشکلات آنها می تواند باعث حذف بهره برداران شود.

رئیس کمیته دام و طیور کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی استان کرمان از کاهش چشمگیر تقاضا به دنبال شیوع کرونا خبر داد و بیان کرد: قیمت فروش محصولات هم به شدت کاهش یافته است.

مهدی عنوان کرد: بهره داران حوزه دام، طیور، آبزیان و زنبور عسل در آستانه عید نوروز و همچنین ماه رمضان اقدام به افزایش تولید کردند اما اکنون به دلیل کاهش تقاضا شاهد انباشت محصولاتشان هستند.

وی ارزش محصولات تولیدی دام و طیور استان کرمان را شش هزار میلیارد تومان ذکر و اظهار کرد: نیاز است برای فعالان این حوزه تسهیلات کم بهره و بلندمدت در نظر گرفته شود.

کد خبر: ۲۳٬۶۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha