۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۲
افزایش بهای نان در ترکیه

افزایش بهای نان در ترکیه

بر اساس آخرین نظر سنجی وزارت برنامه ریزی ترکیه، هزینه‌های زندگی یک خانواده چهار نفره در استانبول، ۷۳ درصد افزایش یافته است.

به گزارش بازار، گرانی‌ها در ترکیه از کنترل خارج شده و اکنون به افزایش قیمت نان رسیده است.

یک شهروند ترک گفت: تصور می‌کنم که بعد از یک مدت، نتوانم نان بخرم. قیمت‌ها دیوانه وار افزایش یافته و قیمت نان بالا رفته است. امیدواریم دولت به وعده‌های خود مبنی بر کنترل قیمت‌ها عمل کند.

یک شهروند دیگر ترک گفت: قیمت نان افزایش یافته است که این مسئله بدی است چرا که نمی‌توانیم بی خیال خرید نان شویم. البته معتقدم که مردم بیش از حد شکایت می‌کنند و قیمت نان نیز مثل قیمت دیگر کالاها افزایش یافته است.

بر اساس آخرین نظر سنجی وزارت برنامه ریزی ترکیه، هزینه‌های زندگی یک خانواده چهار نفره در استانبول، ۷۳ درصد افزایش یافته است.

یبراک هیرکا کارشناس اقتصادی گفت: کنترل سریع تورم آسان نیست و سیاست جدید اقتصادی حداقل یک سال زمان نیاز دارد تا نتایج خود را نشان دهد. دولت برای کنترل قیمت‌ها تلاش می‌کند، اما این امر منوط به کنترل تورم، بهای لیره و بهای سوخت است که البته معتقدم تغییر اوضاع حتمی خواهد بود.

عمر بولات وزیر تجارت ترکیه اعلام کرد: دولت به دقت تلاش می‌کند مانع اقداماتی شود که باعث از بین رفتن کنترل اوضاع و افزایش قیمت‌ها شود.

علی باباجان رئیس حزب دمکراسی و پیشرفت ترکیه گفت: تا زمانی که یک برنامه جامع، هماهنگ و قاطع برای مبارزه با تورم نباشد، بیکاری و فقر افزایش خواهد یافت و امکان پاسخگویی به نیازهای اساسی وجود نخواهد داشت.

به گفته کارشناسان، اقتصاد ترکیه که هنوز از بحران شدید اقتصادی خارج نشده بود، وارد بحران دیگری شده است و هرگونه سیاست جدید اقتصادی نیازمند دستکم یک سال زمان است تا نتیجه دهد.

با افزایش بهای نان در ترکیه کسانی که قبلا دو قرص نان می‌خریدند اینک مجبورند به خرید یک قرص نان بسنده کنند.

کد خبر: ۲۳۶٬۷۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha