۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۶
در خرید یک اسکوتر برقی به این نکات توجه داشته باشید

در خرید یک اسکوتر برقی به این نکات توجه داشته باشید

با پیشرفت علم و تکنولوژی، وسایل بازی و سرگرمی و همچنین تجهیزات مورد استفاده در انجام امور کاری بسیار پیشرفت کرده‌اند.

به گزارش بازار، با پیشرفت علم و تکنولوژی، وسایل بازی و سرگرمی و همچنین تجهیزات مورد استفاده در انجام امور کاری بسیار پیشرفت کرده‌اند. برای مثال اسکوتر برقی یک وسیله‌ای است که نه تنها می‌توان برای تفریح از آن استفاده کرد بلکه اسکوترهای برقی بزرگ در کشورهای پیشرفته نیز در زمینه ارائه خدمات کاربرد دارند. برای مثال شرکت‌هایی که به صورت آنلاین خرید و فروش کالا را انجام می‌دهند، می‌توانند اسکوتر برقی بزرگ را در اختیار کارمندان خود قرار دهند تا برای جابجایی در مسافت‌های کوتاه درون شهری به جای استفاده از ماشین یا وسایل نقلیه دیگر از اسکوتر برقی استفاده نمایند. به هر حال برای خرید اسکوتر برقی باید به چند نکته توجه داشته باشید که در ادامه این مطلب برای شما توضیح خواهیم داد.

راهنمای خرید اسکوتر برقی

تفاوتی نمی‌کند که شما می‌خواهید اسکوتر برقی را برای تفریح و سرگرمی خریداری نمایید یا همانگونه که پیش از این نیز اشاره شد به عنوان رئیس یک شرکت یا کارخانه می‌خواهید چند اسکوتر برقی در اختیار کارمندان خود قرار دهید تا برای جابجایی وسایل در مسافت کوتاه بتوانند از اسکوترها استفاده کنند. به هر حال شما باید چند نکته را در نظر داشته باشید تا یک خرید ‌ایده‌آل نصیب شما گردد:

استفاده راحت از اسکوتر برقی

اولین نکته برای خرید اسکوتر برقی این است که کار کردن با آن راحت بوده و پیچیدگی خاصی در طراحی آن در نظر گرفته نشده باشد. به طور کلی نحوه کارکرد اسکوتر برقی به این صورت است که تعدادی سنسور‌ در کفه اسکوتر قرار گرفته و به محض اینکه پای شما بر روی اسکوتر قرار می‌گیرد، این فشار باعث به حرکت درآمدن اسکوتر می‌شود. همچنین چراغ‌هایی که در داخل کفه قرار دارد نشان می‌دهند که اسکوتر شما در چه وضعی هستند. سبز شدن چراغ به معنای راه افتادن آن است. بنابراین به سراغ برندهایی بروید که ساده‌ترین طراحی را در نظر گرفته‌اند تا هر فردی در هر سن و هر موقعیت علمی به راحتی بتواند از این اسکوتر استفاده کند.

طراحی سبک و کم وزن

بعضی از افراد فکر می‌کنند اگر اسکوتر برقی سبک باشد میزان مقاومت آن در برابر فشار کم بوده و به همین دلیل به سراغ اسکوترهای سنگین می‌روند. در صورتی که این تصور اشتباه است. بهترین برندهای اسکوتر برقی همیشه بهترین متریال را برای طراحی آن در نظر می‌گیرند که در عین استحکام و مقاومت بالا، وزن کم و طراحی بسیار زیبایی داشته باشد. از طرف دیگر به طراحی اسکوتر برقی نیز توجه کنید. بهتر است به سراغ اسکوترهای تاشو بروید چون برای جابجایی آن اصلاً مشکل نخواهید داشت. برای مثال اگر بخواهید مسافتی را با اتوبوس یا تاکسی جابجا شوید به راحتی می‌توانید اسکوتر را تا کرده و بعد از پیاده شدن دوباره از آن استفاده کنید.

تعمیر اسکوتر برقی

قدرت موتور اسکوتر برقی

اگر شما برای خرید اسکوتر برقی اقدام کنید در بین برندهای مختلف تفاوت بسیار زیادی را نه تنها از نظر طراحی بلکه از نظر قدرت موتور مشاهده خواهید کرد. هر چه اسکوتر برقی بزرگتر باشد قدرت موتور آن نیز باید افزایش یابد تا بتواند شتاب مورد نیاز اسکوتر را تامین کند. با افزایش توان موتور اسکوتر برقی سرعت حرکت آن نیز بیشتر می‌شود.
توجه به ترمز اسکوتر برقی

اگر بخواهیم بهترین اسکوتر برقی را به شما معرفی کنیم، به عنوان یکی از معیارها باید به نحوه ترمز گرفتن آن اشاره کنیم. یک اسکوتر برقی ‌ایده‌آل هم از عقب و هم از جلو ترمز دارد. بنابراین حتی اگر سرعت شما بسیار بالا باشد، در زمان ترمز گرفتن سریعاً سرعت را کم کرده و می‌توانید در لحظات بحرانی در کوتاه‌ترین زمان ممکن اسکوتر را متوقف کنید.

بررسی قدرت باتری اسکوتر برقی

هر زمان که می‌خواهید از اسکوتر برقی استفاده کنید باید باتری آن را شارژ کرده و قبل از اینکه شارژ به طور کامل به اتمام برسد باید مجدداً آن را به جریان برق وصل کنید. در بهترین حالت ممکن باتری اسکوتر برقی در عرض ۲ تا ۳ ساعت شارژ شده و بین ۳۰ تا ۴۵ دقیقه خروجی دارد. قبل از اینکه شارژ باتری به طور کامل تمام شود حتماً آن را به جریان برق وصل کنید چون خالی شدن باتری باعث می‌شود فشار زیادی به آن وارد شده و طول عمر مفید باتری کاهش یابد.

جنس اسکوتر برقی

در طراحی اسکوتر برقی از یک شاسی آلومینیومی و قاب پلاستیکی استفاده شده است که هر دو کیفیت و مقاومت بسیار بالایی دارند. متأسفانه برندهای تقلبی از آلیاژهای به ظاهر آلومینیومی استفاده می‌کنند در حالی که در باطن چنین چیزی نبوده و با یک ضربه به اسکوتر شاهد خرابی در اسکوتر خواهید بود.

بررسی آپشن‌های موجود در اسکوتر

یک اسکوتر برقی ‌ایده‌آل باید شامل بلوتوث، اسپیکر، ریموت کنترل برای قفل کردن دستگاه، نور ال ‌ای دی و همچنین چراغ‌های نور باشد. البته برخی از این آپشن‌ها غیر ضروری و برخی دیگر ضروری هستند. هر اندازه آپشن‌های اسکوتر برقی افزایش یابد قیمت آن نیز بیشتر خواهد شد.

سخن پایانی

بعضی از افراد تصور می‌کنند هر چه قیمت اسکوتر برقی بیشتر باشد کیفیت آن نیز بالاتر می‌رود. اما این معیار برای انتخاب اسکوتر برقی کاملاً اشتباه است. شما باید به فروشگاه‌های معتبر همانند اسکوتریا مراجعه کنید تا بتوانید با انواع برندهای اسکوتر برقی آشنا شده، مشخصات آن‌ها را با هم مقایسه نمایید و در نهایت یک انتخاب ‌ایده‌آل داشته باشید. شما نه تنها برای خرید می توانید به این مجموعه مراجعه کنید بلکه از خدمات تعمیر اسکوتر برقی اسکوتریا نیز می‌توانید بهره مند شوید. کافی است با ما تماس گرفته و خرابی رخ داده در اسکوتر را گزارش کنید. کارشناسان ما در اولین زمان ممکن برای تعمیر اسکوتر برقی به منزل یا محیط کار شما مراجعه کرده و یا در صورت تمایل می‌توانید خودتان اسکوتر را به تعمیرگاه بیاورید تا کارشناسان ما آن را بررسی کنند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر تنها کافیست به وب سایت رسمی اسکوتریا به نشانی اینترنتی https://scooteria.ir/ مراجعه نمایید.

کد خبر: ۲۳۶٬۷۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha