۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۴
اشتغال ۷۲ هزار نفر در صنعت فرش دستباف آذربایجان غربی
رییس سازمان صمت آذربایجان غربی خبر داد

اشتغال ۷۲ هزار نفر در صنعت فرش دستباف آذربایجان غربی

ارومیه- رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی، این استان را دارای ظرفیت ویژه در حوزه فرش دستباف دانسته و از اشتغال ۷۲ هزار نفری در این صنعت خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار، غلامرضا بابایی عصر چهارشنبه در مراسم عقد تفاهم نامه آموزش و تولید فرش دستباف بین سازمان و امور زندان های استان در محل این سازمان اظهار داشت: آذربایجان غربی یکی از استان های دارای ظرفیت خوب در حوزه فرش دستباف با ثبت دو برند ملی و جهانی است که در این زمینه بیش از ۷۲ هزار نفر مشغول به کار هستند و همچنین زمینه توسعه آن در استان برای ایجاد اشتغال بیشتر و کارآفرینی فراهم است.

وی افزود: سالانه در استان آذربایجان غربی بیش از ۲۸۰ هزار متر مربع فرش دستباف توسط بافندگان استان تولید و روانه بازار های داخلی و خارجی می شود، سازمان در صدد توسعه تولید و صادرات فرش دستباف به خصوص برند های ثبت شده استان از طریق برگزاری دوره های آموزشی و ایجاد نمایشگاه های عرضه مستقیم است.

بابایی ادامه داد: با توجه به ظرفیت های خوب استان در حوزه آموزش و حرفه آموزی در زمینه قالی بافی، برای ایجاد اشتغال زندانیان و خانواده های آنان در راستای ایجاد اشتغال و درآمد زایی هم در حین گذراندن محکومیت و هم بعد از آزادی می توان از این فرصت استفاده بهینه کرد برای بستر سازی جامعه سالم و شاداب بهره برد.

حمزه بروجنی، مدیرکل امور زندان های استان گفت: در استان آذربایجان غربی، ۱۶ انجمن حمایت از خانواده های زندانیان وجود دارد که بیش از شش هزار و ۵۰۰ خانواده را تحت پوشش و حمایت خود داشته و برای ایجاد زمینه اشتغال و توانمند سازی این خانواده ها برنامه های حرفه آموزی را با کمک نهاد ها و سازمان های ذیربط در دست اجرا دارد.

وی عنوان کرد: اشتغال زندانیان بعد از آزادی یکی از دغدغه ها ی موجود است که با برگزاری دوره های آموزشی و مهارت آموزی همچنین با راه اندازی کارگاه های اشتغال، زمینه یادگیری خود اشتغالی را برای بعد از آزادی فراهم می کنیم.

این تفاهم نامه در زمینه آموزش و ساماندهی قالیبافان زندانی بین سازمان صنعت، معدن وتجارت و اداره کل امور زندان های استان آذربایجان غربی منعقد شد که در آینده نزدیک به مرحله اجرا درخواهد آمد.

کد خبر: ۲۳٬۶۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha