۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۶
افزایش ۷ درصدی ترددهای بین‌شهری وسایل نقلیه در تیرماه سال جاری
رئیس مرکز مدیریت راه‌های سازمان راهداری اعلام کرد

افزایش ۷ درصدی ترددهای بین‌شهری وسایل نقلیه در تیرماه سال جاری

بر اساس دریافت اطلاعات سامانه‌های هوشمند حمل و نقل، ترددهای بین‌شهری وسایل‌نقلیه در تیرماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش هفت درصدی داشته است.

به گزارش بازار به نقل از سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، منصور فخاران رئیس مرکز مدیریت راه‌های این سازمان بیان کرد: اطلاعات سامانه‌های هوشمند حمل‌ونقل نظیر سامانه‌های ترددشمار برخط (سانت) و سامانه داده‌کاوی اطلاعات پلاک‌خوان(داپ) و داده‌های تلفن همراه بیانگر این است که قریب به ۷۰ میلیون وسیله نقلیه (سبک و سنگین) در تیرماه سال جاری در محورهای بین‌استانی کشور تردد داشتند که نسبت به مدت مشابه سال‌گذشته هفت درصد افزایش را نشان می‌دهد.

رئیس مرکز مدیریت راه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در مورد مقایسه ترددهای بین‌استانی چهارماهه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال‌گذشته گفت: تردد وسایل نقلیه سبک و سنگین در چهارماهه امسال نسبت به سال گذشته پنج درصد افزایش داشت، درفروردین‌ماه امسال سه درصد، در اردیبهشت‌ماه ۶ درصد، در خرداد ماه چهار درصد و تیرماه ۷ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشت، همچنین تردد وسایل نقلیه سبک در تیرماه امسال نسبت به تیرماه سال گذشته هشت درصد و نسبت به ماه گذشته پنج درصد افزایش داشت.

فخاران در خصوص تغییرات تردد بین‌استانی بیان کرد: بیشترین افزایش تردد بین‌استانی در مدت زمان مذکور مربوط به استان بوشهر با ۳۱ درصد، سیستان و بلوچستان و کرمان هرکدام ۲۳ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته و بیشترین کاهش تردد مربوط به استان گلستان با ۱۰ درصد، استان‌ لرستان ۹ درصد و مازندران ۸ درصد بوده است.

وی افزود: بیشینه تردد بین استانی در تیرماه، در روز چهارشنبه هفت تیر با تردد دو میلیون و ۴۸۲ هزار و ۷۶ وسیله نقلیه و کمینه تردد بین استانی در روز یکشنبه چهار تیرماه با تردد دو میلیون و ۱۲۸ هزار و ۳۴۴ وسیله نقلیه، انجام شد. افزایش قابل توجه سفرها در روز ۷ تیر به علت تقارن با تعطیلات عیدسعید قربان بود.

فخاران در مورد گزارش مبادی سفر در تیرماه افزود: با استفاده از تحلیل زنجیره سفر وسایل نقلیه با استفاده از اطلاعات سامانه‌های پلاک‌خوان، استان‌های تهران البرز مازندران فارس گیلان و اصفهان در صدر استان‌های مبدا سفر بوده‌اند.

کد خبر: ۲۳۶٬۶۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha