۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۳
دور کند کولرهای آبی در مدار پاداش صرفه‌جویی مشترکان برق
مدیرعامل برق منطقه‌ای تهران اعلام کرد

دور کند کولرهای آبی در مدار پاداش صرفه‌جویی مشترکان برق

مدیرعامل برق منطقه‌ای تهران گفت: خانوارها می توانند با قرار دادن درجه کولر بر روی دور کند، علاوه بر کاهش مصرف برق از پاداش طرح ملی مشترکان خانگی خوش مصرف وزارت نیرو نیز بهره‌مند شوند.

به گزارش بازار، حبیب قراگوزلو گفت: بخش بزرگی از خانوارهای ایرانی در فصل گرما از کولرهای آبی برای خنک کردن محیط زندگی خود استفاده می کنند که می‌توانند با قرار دادن درجه آنها روی دور کند و کاهش ۵۰ درصدی مصرف برق، از پاداش طرح ملی وزارت نیرو نیز بهره‌مند شوند و همینطور یاری‌رسان صنعت برق در روزهای گرم تابستان باشند.

وی با اشاره به یکی از اقدامات وزارت نیرو در بحث استفاده از کولرهای آبی با استاندارد جدید، که علاوه بر مصرف کمتر، از قدرت سرمایش بیشتری برخوردار هستند گفت: کولرهای آبی در گرم‌ترین بخش روز یعنی بین ساعت‌های ۱۴ تا ۱۵ که سطح رطوبت زیر ۵۰ درصد است، بهترین عملکرد را دارند و هرچه رطوبت کمتر باشد سیستم خنک‌کننده بهتر کار می‌کند و در مصرف برق منازل صرفه‌جویی می‌شود که یک مزیت بزرگ برای خنک‌کنندگی است.

قراگوزلو در ادامه با ذکر راهکارهای استفاده بهینه از کولرهای آبی و کاهش مصرف برق در آنها اضافه کرد: نصب سایبان بر روی کولرهای آبی و جلوگیری از تابش مستقیم نور خورشید می‌تواند در تنظیم عملکرد این تأسیسات اثرگذار باشد، ضمن اینکه می‌توان با بازدید و سرویس دوره‌ای کولرها از هدر رفت آب جلوگیری کرد.

وی با بیان اینکه جلوگیری از نشتی شیر، شلنگ تأمین آب و اتصالات کولر ضمن تنظیم شناور می‌تواند مصرف آب و در نتیجه برق در کولرها را به حداقل برساند، یادآور شد: تعویض به هنگام پوشال‌ها و استفاده از پوشال‌هایی با قدرت آبگیری بیشتر، راندمان کار این تأسیس سرمایشی را بیش از پیش افزایش می‌دهد.

قراگوزلو عایق بندی کانال کولر به منظور جلوگیری از هدررفت سرما و افزایش راندمان را تأثیر گذار دانست و خاطرنشان کرد: نظافت منظم کولرها، تنظیم شناور، بررسی سیستم توزیع آب، بررسی پمپ آب، جعبه تقسیم برق و دینام کولر نیز می‌تواند در بهبود عملکرد کولر و مدیریت مصرف حائز اهمیت باشد.

او در پایان با تاکید بر اهمیت صرفه جویی در مصرف برق یاداور شد: امسال در طرح ملی پاداش‌ مشترکان علاوه بر اینکه مبلغ پاداش صرفه‌جویی برق توسط مشترکان تا ۲۰ برابر افزایش یافته است، به طور متوسط قیمت فروش برق حدود ۱۰۰ تومان به ازای هر کیلووات است و البته در مناطق گرمسیری تا یک چهارم این مبلغ محاسبه می‌شود. در چنین شرایطی به ازای هر کیلووات صرفه‌جویی برق توسط مشترکان، پاداش تا ۲۰۰۰ تومانی در نظر گرفته شده است و ۳۱ میلیون مشترک می‌توانند فقط با استفاده از دور کند کولرهای آبی و بهینه‌سازی این تجهیز سرمایشی، از ظرفیت و امکان این پاداش بهره مندشوند.

کد خبر: ۲۳۶٬۶۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha