۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۳
کهگیلویه وبویراحمد ظرفیت بالایی برای تولید محصولات ارگانیک دارد/کیفیت فدای کمیت نشود
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد:

کهگیلویه وبویراحمد ظرفیت بالایی برای تولید محصولات ارگانیک دارد/کیفیت فدای کمیت نشود

یاسوج- معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: این استان طرفیتهای بسیاری در حوزه کشاورزی و تولید محصولات ارگانیک دارد و با توجه به این امر، در تولید محصولات کشاورزی کیفیت فدای کمیت نشود.

به گزارش خبرنگار بازار، احد جمالی عصر چهارشنبه در نشست بیوتروریسم استان در محل استانداری کهگیلویه و بویراحمد افزود: در این خصوص باید اقدامات لازم انجام شده و در راستای  کنترل محصولات و تولیدات کشاوزری به لحاظ سلامت، آزمایشگاهی مدرن ایجاد شود.

وی با بیان اینکه تولید محصولات ارگانیک و سالم از اهداف برنامه های بیولوژیک و غیر شیمیایی استان است، گفت: ارتقای سلامت تولیدات زراعی و باغی و حفظ محیط ‌زیست از دیگر اهداف کنترل بیولوژیکی است که کشاورزان ما باید از آن استقبال کنند.

جمالی افزود: کاهش مصرف سموم با رویکرد تولید محصول سالم وگواهی شده در بخش زراعت و باغی استان نیازمند برنامه ریزی بوده و برای به حداقل رساندن عوارض ناشی از سموم شیمیایی در محصولات کشاورزی نیز باید با رویکرد نو به این عرصه نگریست.

وی تصریح کرد: کاهش اثرات سوء مصرف آفت کش‌ها، کودهای شیمیایی و سایر راهکارهای کنترل آفات به ‌ویژه کنترل بیولوژیک باید در اولویت برنامه های جهاد کشاورزی قرار گیرد.

جمالی افزود: این استان با داشتن ۱۰ درصد منابع آبی کشور و شرایط اقلیمی، آب و هوا و خاک مناسب باید استانی پیشرو در مبارزه بیولوژیک با آفات کشاورزی و داشتن تولیدات محصول ارگانیک باشد و در این راستا باید مدیران، کارکنان و مهندسین میدانی و عملیاتی وارد این عرصه شوند.

کد خبر: ۲۳٬۶۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha