۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۶
رشد تجاری غول اقتصادی آینده جهان از طریق تجارت اقیانوس هند

رشد تجاری غول اقتصادی آینده جهان از طریق تجارت اقیانوس هند

بر اساس نمودار تجارت جهانی DHL، رشد تجاری کشور هند در مقایسه با ماه سپتامبر، با پنج پله صعود به شاخص ۵۴ امتیاز رسید.

به گزارش خبرنگار بازار به نقل از ایندیا ایندکس،  هند تنها کشوری است که شاخص رشد تجاری آن بیش از ۵۰ امتیاز و این مسئله نشانگر چشم انداز رشد مثبت و در عین حال ملایم هند می باشد.

این توسعه عمدتا ناشی از تجارت اقیانوس هند بوده و با ۱۰ پله صعود به ۶۰ امتیاز هم خواهد رسید . این مسئله در حالی است که تجارت هوایی هند همچنان ضعیف بوده و با چهار پله سقوط به ۴۴ امتیاز می رسد.

شایان ذکر است که صادرات هوایی هند تحت تأثیر تأخیر واردات قرار دارد و روند نزولی را طی می کند. با این حال، مواد شیمیایی و محصولات و مواد اولیه صنعتی برروی چشم انداز صادرات هوایی اثر گذار است. هر جایی که صادرات کالا می لغزد، واردات کالا آن را تقویت می کند .

 بر اساس پیش بینی ها، واردات مواد خام و اساسی اولیه و محصولات شیمیایی و پتروشیمی اقیانوس هند با رشد جدی همراه خواهد بود و کندی سرعت واردات قطعات ماشین آلات و کالاهای خانگی را جبران می کند.  

در خصوص صادرات کالاها نیز مواد خام اولیه شیمیایی و دمای هوا و تغییرات آب و هوایی بر ادامه روند رو به رشد صادرات و تقویت چشم انداز پایدار در هند نظارت دارند.  

گفتنی است که اقتصاد هند در حال پیشی گرفتن از اقتصاد امریکا و چین می باشد و این امر می تواند این کشور را در دهه آینده به یک ابر قدرت اقتصادی تبدیل کند.  

کد خبر: ۲٬۳۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha