۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۷
تفاهم‌نامه تاسیس شرکت مس خراسان رضوی به امضاء رسید

تفاهم‌نامه تاسیس شرکت مس خراسان رضوی به امضاء رسید

مشهد- تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری اکتشاف ذخایر معدنی مس، تاسیس شرکت مس خراسان رضوی و احداث کارخانه کنستانتره مس توسط اردشیر سعدمحمدی مدیر عامل شرکت ملی صنایع مس ایران و علیرضا رزم‌حسینی استاندار خراسان رضوی در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان به امضا رسید.

به گزارش خبرگزاری بازار به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، در این جلسه استاندار خراسان رضوی به فقر اکتشافی و صنایع معدنی در استان اشاره کرد و گفت: ما از شرکت ملی مس ایران دعوت کردیم به استان بیایند و اکتشاف و استخراج را آغاز کنند.

علیرضا رزم‌حسینی به فاز اول پروژه اکتشاف مس در استان با هزینه‌ای بالغ بر ۷۰ میلیارد تومان اشاره کرد و یادآور شد: مطالعات تفصیلی ظرف یک سال آینده به پایان خواهد رسید و در گام بعدی به سوی تولید کنستانتره خواهیم رفت.

رزم‌حسینی بر قابلیت خراسان‌رضوی برای پوشش ذخایر شرق کشور و نیز کشورهای منطقه تاکید کرد و گفت: بر اساس توافق صورت گرفته ۳۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری برای تولید کنستانتره در نظر گرفته شده است و بنا است تا شرکت ملی مس ایران رهبری شرکت‌های کوچک در استان را نیز بر عهده بگیرد.

وی افزود: شرکت ملی مس سود شرکت‌های کوچک را تضمین و کنستانتره آن‌ها را خریداری خواهد کرد تا با نوسان قیمت مشکلی برای آن‌ها به وجود نیاید و اقتصاد خراسان‌رضوی پایدار بماند.

استاندار خراسان رضوی از بردسکن، بجستان و کاشمر به عنوان بخش های دارای معادن مس یاد کرد و گفت: مطالعات کل استان نشان از آن دارد که خراسان ذخایر بسیاری دارد و کمربند معدنی از این سو به کرمان امتداد پیدا کرده است.
رزم‌حسینی ابراز امیدواری کرد: تاسیس شرکت مس خراسان می‌تواند کشورهایی همسایه چون افغانستان را که ذخایر دست نخورده دارند نیز تحت پوشش قرار دهد.

سرمایه گذاری در حوزه استخراج

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران نیز در این جلسه گزارشی از اقدامات انجام شده در حوزه اکتشاف ارائه کرد و یادآور شد:‌ پیمانکار برای حفاری مشخص شده است و در کوتاه‌ترین فاصله وارد این فاز خواهیم شد.

اردشیر سعدمحمدی بر رعایت تمام استانداردهای جهانی زیست محیطی در این پروژه تاکید کرد و گفت: حفاری در عمق ۵۰ هزار متر مربع طی دو سال و با قریب به ۷۵ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صورت خواهد گرفت.

مدیر عامل شرکت ملی صنایع مس ایران به عملیات حرفه‌ای و فنی اکتشاف در پهنه‌های خراسان اشاره کرد و گفت:‌ پتانسیل‌ها و ذخایر جدید مس در استان خراسان وجود دارد و عملیات شناسایی آن‌ها انجام شده است.

سعدمحمدی همچنین بر احداث کارخانه کنستانتره تاکید کرد و یادآور شد: با توجه به ارزآوری که این ماده معدنی برای کشور دارد، امیدواریم مایه خیر و برکت و ایجاد اشتغال در استان باشد.

کد خبر: ۲۳٬۶۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha