۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۷
بیش از ۷۳۰ روستای آذربایجان غربی متصل به شبکه ملی اطلاعات هستند
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی:

بیش از ۷۳۰ روستای آذربایجان غربی متصل به شبکه ملی اطلاعات هستند

ارومیه- مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی گفت: تاکنون بیش از ۷۳۰ روستای استان به شبکه ملی اطلاعات متصل شده اند.

به گزارش خبرنگار بازار، قاسم جلیلی نژاد عصر چهارشنبه در جلسه بررسی وضعیت اتصال مدارس استان به شبکه ملی اطلاعات و در محل این اداره کل اظهار داشت: تاکنون نزدیک به ۷۳۸ روستای استان به شبکه ملی اطلاعات متصل شده اند.

وی ادامه داد: در گام بعدی نیز اتصال یک هزار و ۹۰۷ مدرسه به شکه ملی اطلاعات را پیش رو خواهیم داشت که این طرح برای اجرا به مخابرات منطقه ابلاغ شده است.

جلیلی نژاد افزود: این پروژه در راستای تامین زیرساخت های هوشمند سازی مدارس و با پیمانکاری اپراتور های ثابت و همراه در شهر ها و روستاهای آذربایجان غربی اجرایی می شود.

وی، قرارداد خرید خدمت موضوع هوشمندسازی مدارس را به کارفرمایی وزارت ارتباطات و پیمانکاری مخابرات استان دانسته و گفت: این طرح برای تمام مدارس روستایی بالای ۲۰ خانوار و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر در حال اجرا است.

مدیرکل ارتباطات استان در خصوص دیگر خدمات وزارت ارتباطات برای توسعه هوشمندسازی مدارس گفت: علاوه بر تامین زیرساخت اتصال به شبکه ملی اطلاعات، بهره مندی از ظرفیت پهن باند دو مگابایتی و استفاده تا حجم ۳۰ گیگابایت از دیگر خدمات ارائه شده برای این طرح است.

کد خبر: ۲۳٬۶۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha