۲۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۴
روزانه ۲۰ تن گوشت قرمز در ایلام مصرف می شود
رئیس سازمان جهاد کشاورزی ایلام:

روزانه ۲۰ تن گوشت قرمز در ایلام مصرف می شود

ایلام- عموزاده، رئیس سازمان جهاد کشاورزی ایلام گفت: طبق بررسی های انجام شده، روزانه ۲۰ تن گوشت قرمز در استان مصرف می شود.

آذرنوش عموزاده در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: یکی از دلایل افزایش قیمت گوشت قرمز، خشکسالی سال گذشته بود که تعدادی از دام ها از استان خارج شدند.

وی اضافه کرد: یکی دیگر از علل گرانی گوشت قرمز، مراتع و چراگاه های بسیار خوب در سطح استان هستند که همین موضوع باعث نگهداری دام ها توسط دامداران شده و آنان به منظور افزایش تعداد دامهای شان، علاقه ای به عرضه دام به بازار ندارند.

عموزاده با بیان اینکه روزانه بین ۱۸ تا ۲۰ تن گوشت قرمز در استان مصرف می شود، تأکید کرد: قیمت گوشت قرمز در استان ایلام مثل قیمت مرغ بین ۱۵ تا ۳۰ درصد نسبت به استان های دیگر ارزانتر است.

وی با اشاره به اینکه مردم در چند روز گذشته بیش از میزان مصرف، اقدام به خرید مرغ کردند و همین موضوع باعث کمبود مرغ شده است، گفت: جوجه ریزی در مرغداری های استان از فروردین تا مردادماه تقریباً یک روند ثابت داشته و تقریباً بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار قطعه بوده است.

وی ادامه داد: در خردادماه باتوجه به اینکه نهاده ها تأمین نشد، میزان جوجه ریزی به یک میلیون و ۸۰ هزار قطعه رسید و در تیرماه به یک میلیون و ۶۴۱ هزار قطعه افزایش یافته است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی ایلام با اشاره به اینکه بیشترین میزان تولید گندم مربوط به دهلران با ۲۳۰ هزار تن از ۳۸۵ هزار تن کل گندم استان است، تصریح کرد: قیمت خرید تضمینی گندم ۱۵ هزار تومان است که تا الآن ۹۷ درصد از گندم کاران، مبلغ ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان از آن را دریافت کردند و فایل های مابقی آن نیز تکمیل و به بانک ارسال شده و پرداخت خواهد شد.

کد خبر: ۲۳۶٬۴۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • ناشناس724 IR ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۱
      1 0
      نظرات مدیران جهادکشاورزی استان ایلام با واقعیت همخوانی ندارد و صرفا جهت فراراز نارضایتی شدید مردم بیان میگردد