۱۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۴
ضرورت همکاری شرکت‌های خصوصی و دولتی با بازنشستگان صنعت نفت
رئیس هیات‌رئیسه صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت تاکید کرد

ضرورت همکاری شرکت‌های خصوصی و دولتی با بازنشستگان صنعت نفت

رئیس هیات‌رئیسه صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت تأکید کرد: شرکت‌های دولتی و خصوصی باید نهایت همکاری را با همه بازنشستگان داشته باشند.

به گزارش بازار به نقل از صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت، عبدالحسین بیات در نهمین نشست شورای عالی خدمات با قدردانی از زحمات کارکنان به سبب تلاش‌های مستمر برای تحقق مصوبات نشست‌های گذشته اظهار کرد: امیدوارم این روند برای تحقق شرایط مطلوب‌تر برای بازنشستگان استمرار یابد.

وی افزود: کاهش مدت زمان بازپرداخت هزینه‌های درمانی در بیشتر مناطق در مدت حدود ۱۴ روز یکی از موارد مطلوب بیان‌شده در نشست بود.

رئیس هیئت‌رئیسه صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت درباره موضوع تبدیل وضعیت کارکنان صنعت نفت بیان کرد: شیوه ضربتی یا نادیده گرفتن محاسبات بیمه‌ای را مناسب شرایط صندوق‌های بازنشستگی کارکنان صنعت نفت نمی‌دانیم. ازاین‌رو ضروری است محاسبات بیمه‌ای در تبدیل وضعیت کارکنان مدنظر قرار گیرد؛ زیرا امانت‌دار دیگر افرادی هستیم که سالیان متمادی کسور (حق بیمه) پرداخت کرده‌اند.

بیات در زمینه سازوکار جذب و به‌کارگیری در شرکت‌های مرتبط با صندوق‌ها گفت: تدوین سازوکاری منعطف به‌تناسب ویژگی‌های ماهیتی شرکت‌ها به‌منظور نظم‌بخشی به جذب و به‌کارگیری کارکنان و نگهداری سرمایه انسانی نیز ضروری است.

وی نسبت به انجام تعهدهای شرکت‌های صندوق‌ها، شرکت‌های نفتی و خصوصی نسبت به بازنشستگان خود تأکید کرد و ادامه داد: شرکت‌های مربوط به صندوق‌ها تعهدهایی مانند طرح مسکن و بیمه فرزندان ذکور را باید انجام دهند. دیگر شرکت‌ها نیز باید به همین ترتیب اقدام کنند زیرا بازنشستگان در زمان خدمت بهترین سال‌های عمر خود را در شرکت‌های متبوع سپری کرده‌اند.

رئیس هیئت‌رئیسه صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت اضافه کرد: شرکت‌های دولتی و خصوصی باید نهایت همکاری را با همه بازنشستگان، به‌ویژه با ایثارگران داشته باشند و به نامه و استعلام مورد نیاز آن‌ها از جمله استعلام پرداخت فوق‌العاده جنگی و عودت مالیات‌ها در اسرع وقت پاسخ بدهند؛ زیرا این موضوع قدردانی از افرادی است که در دفاع مقدس ایثارگری کردند.

بیات تصریح کرد: رضایتمندی افراد جامعه با انجام همین تعهدهای خرد و جداگانه حاصل می‌شود و اگر به این تعهدها توجه کافی نشود افراد جامعه دچار مشکل خواهند شد. ازاین‌رو شرکت‌ها با ماهیت‌های مختلف باید تلاش کنند تعهدهای خویش را حتی اگر اندک و جزئی نیز باشند برای افراد جامعه ازجمله قشر بازنشسته انجام دهند. ما در صندوق نفت تعهدات یکایک شرکت‌ها را پیگیر هستیم.

وی در بخش دیگری از مباحث این نشست گفت: درباره کارهای درمانی بازنشستگان حداکثر همکاری با این عزیزان انجام شود و در هنگامی‌ که قوانین نیز کافی نیستند به نحو مقتضی امور این عزیزان مدیریت و مساعدت کافی به‌عمل آید.

کد خبر: ۲۳۶٬۴۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • محمدعلی IR ۰۹:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۱
      0 0
      جناب آقای بیات ، شما هیچ تعهدی نسبت به بازنشستگان ندارید؟ چرا شما تعهدات قانونی و انسانی خود را نسبت به بازنشستگان نفت انجام نمی‌دهید و آنگاه از دیگران میخواهی که چنین کنند ؟ ماده ۱۰ چه شد ؟ کد ۲۳ بکجا انجامید ؟ چرا صاحبان صندوق از سود و زیان سرمایه صندوق بی اطلاع هستند ؟ و صدها چرای دیگر .... لطفأ ابتدا از خود شروع کرده و بعد از دیگران تقاضای قانونمندی کنید .
    • عبدالواحد باوی US ۰۵:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
      0 1
      در مورد پرداخت حق جنگی و استرداد مالیات بهار ندیدیم همش تابستونه