۱۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۶
زیرساخت‌های لازم برای برقی‌شدن خودروها مهیا می شود
وزیر صمت:

زیرساخت‌های لازم برای برقی‌شدن خودروها مهیا می شود

سمنان- وزیر صنعت معدن و تجارت گفت: زیرساخت‌های لازم برای برقی‌شدن خودروها در شهر تهران، با راه‌اندازی ایستگاه‌های شارژ، تا پایان امسال فراهم می‌شود.

به گزارش خبرنگار بازار، عباس علی آبادی ظهر پنجشنبه در ادامه سفر خود به سمنان در جمع خبرنگاران با اشاره به توسعه انرژی های پاک بیان کرد: زیرساخت‌های لازم برای برقی‌شدن خودروها در شهر تهران، با راه‌اندازی ایستگاه‌های شارژ، تا پایان امسال فراهم می‌شود.

وی با بیان اینکه امروز شاهد بودیم که نیروگاه تولید برق خورشیدی شرکت تولید و توسعه پویا انرژی در شهرستان سمنان افتتاح شد، گفت: این نیروگاه با سرمایه گذاری بالغ بر یک هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال ظرفیت تولید سالانه ۱۰ مگا وات برق از پانل های خورشیدی را دارد و توانسته است زمینه اشتغال حدود ۱۰ نفر را فراهم کند

وزیر صمت همچنین با بیان اینکه به دنبال ورود صنایع به مقوله تولید برق هستیم تا ناترازی های موجود در شبکه کاهش یابد، ابراز داشت: به زودی نیروگاه‌های برق فولاد مبارکه و نیروگاه آلومینیوم المهدی وارد مدار شبکه سراسری برق می‌شود.

علی آبادی با بیان اینکه تجهیزات تمام ایرانی در ساخت نیروگاه‌ها به کار گرفته شده است، تاکید داشت: این امر نشان از توان ما در زمینه نیروگاه های خورشیدی و همچنین تامین برق است.

وی افزود: برای رسیدن به وضعیت پایداری برق به ۱۰ هزار مگاوات انرژی برق نیازمند هستیم که تامین آن نیازمند سرمایه گذاری پنج میلیارد یورویی است.

کد خبر: ۲۳۶٬۳۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha