۱۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۴
میراث‌دار سالهایی هستیم که همه با تولید قهر بودند
وزیر اقتصاد:

میراث‌دار سالهایی هستیم که همه با تولید قهر بودند

خاندوزی، وزیر اقتصاد گفت: سالیان سال در کشور همه با تولید قهر بودند در شرایطی که نباید زنجیر به پای تولیدکننده بسته شود.

به گزارش بازار، سیداحسان خاندوزی ظهر امروز در نشست با فعالان اقتصادی اسلامشهر در ارتباط با مشکلات مطرح شده توسط فعالان اقتصادی میراث‌دار سالهایی هستیم که همه با تولید قهر بودندشهرستان اظهار داشت: با فوریت تلاش می‌کنیم که همه این موانع از سر راه برداشته شود.

وی با بیان اینکه میراث‌دار شرایطی اداری هستیم که سال‌های سال دستگاه‌های اجرایی‌اش احساس تکلیف برای اینکه خودشان را همسو با تولیدکنندگان ببینند، نداشتد، افزود: این عدم هم‌راستایی در یک کشوری که عمده درآمدش را نفت تامین می‌کرده است، در فرهنگش رسوخ کرده و در جای جای کشور ما دیده می‌شد.

خاندوزی با بیان اینکه از نقاطی که در دولت سیزدهم به طور ویژه پیگیری می‌کنیم تغییر این فرهنگ بی‌توجهی و یا قهر با تولید است، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب بارها گفته‌اند که تنها راه نجات کشور تولید است و این حرف نباید روی زمین بماند.

وزیر اقتصاد تاکید کرد: این شرایط نیازمند این است که تولیدکنندگان صبورانه با روشی که دولت شروع کرده است، همگام شوند. به عنوان مثال درگاه ملی مجوزها برای فشار بر روی دستگاه‌ها برای صدور مجوز بوده است. بسیاری از دستگاه‌ها در ابتدا مخالف این درگاه بودند.

خاندوزی با بیان اینکه ما تا پایان سال به نقطه‌ای می‌رسیم که اگر دستگاه‌ها اجازات لازم را طبق قانون ندادند، دیگر از آن دستگاه استعلام نخواهیم گرفت و دولت معطل یک دستگاه نخواهند ماند، تاکید کرد: این اقدام، انقلابی در راستای روابط دستگاه‌ها با تولیدکننده خواهد بود.

وی با بیان اینکه در حوزه بانکی بسیاری از خدمات شبکه بانکی کشور را حتی با لزوم اینکه باید قوانین بانک مرکزی را رعایت کنند، می‌توان پرداخت کرد، ادامه داد: یک تولیدکننده در بازدیدی که امروز از بانکی در اسلامشهر داشتم، گفته بود ۳۵ سال است در این بانک حساب دارم و این فرد باید وامش پرداخت شود و شبکه بانکی کشور می‌تواند این کار را انجام داد.

وزیر اقتصاد اضافه کرد: شرکت‌ها و کارگاه‌های این منطقه به مجوزهایی نیاز داشتند که بنده از مدیرکل خود در استان می‌خوام جهت‌گیری خود را به نحوی تغییر داد که با همکاری فرماندار به سمتی برود که شرکت‌های تولیدی بتوانند با هزینه کمتر و سریع‌تر فعالیت تولیدی خود را شروع کنند.

وی درباره دغدغه یکی از فعالین اقتصادی اسلامشهر درباره جرایم اصناف اظهار کرد: با توجه به اینکه مرجع این امور وزارت صمت است، این مورد را با وزیر محترم صمت مطرح خواهم کرد.

وزیر اقتصاد و امور دارایی درباره موانع خودساخته شبکه بانکی گفت: این موارد باید پیگیری شود و نباید زنجیر دیگری به پای تولیدکننده بسته شود.

خاندوزی در موضوع قطعی برق غیربرنامه‌ریزی شده گفت: اصل مشکل این است که کشور در یک ناترازی انرژی است که برنامه وزارت نیرو جبران این ناترازی است و از طرفی با مدیریت تقاضا و عرضه می‌خواهد این شکاف بین میزان عرضه و تقاضا کاهش پیدا کند، ولی به هر حال این قطعی‌ها باید پیش‌بینی شده و از قبل اطلاع داده شود.

وی با اشاره به بازدیدها و ظرفیت‌های شهرستان اسلامشهر گفت: باید از فرصت‌های صنعتی و کشاورزی این شهرستان استفاده شود و اگر برنامه‌ریزی کشاورزی دقیقی در کشور بود، اسلامشهر به اندازه یک استان محصول تولید می‌کرد.

وی خاطرنشان کرد: درباره شرکت‌های باسابقه کشور هم که در این منطقه هستند از سازمان امور مالیاتی می‌خواهم که به نحوی با آن‌ها کار کند که منجر به تعطیل شدن این کارخانه‌ها نشود و وصول حقوق دولتی باعث خلل در تولید این کارخانه نشود.

کد خبر: ۲۳۶٬۳۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha