۱۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۵
۹۳ درصد از درآمدهای استانی کردستان از محل پرداخت مالیات تامین می شود
سرپرست سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان:

۹۳ درصد از درآمدهای استانی کردستان از محل پرداخت مالیات تامین می شود

سنندج – محمدی، سرپرست سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان گفت: ۹۳ درصد از درآمدهای استانی در کردستان از محل پرداخت مالیات تامین می شود.

به گزارش خبرگزاری بازار و به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان، اکبر محمدی در جلسه ستاد تجهیز درآمد استان که با حضور مدیران دستگاه های اجرایی برگزار شد، با اشاره به سهم استان کردستان از درآمد های دولت در سالجاری، گفت: از مجموع سه هزار و ۲۴ میلیارد تومان سهم استان از درآمد های دولت در سال جاری در نظر گرفته شده است که این رقم معادل پنج دهم درصد درآمد های دولت در سال جاری است.

وی با اشاره به اهمیت تحقق درآمد های مصوب در استان کردستان بیان کرد: یکی از وظایف اداره کل امور اقتصادی و دارایی و سایر دستگاه های عضو ستاد تجهیز درآمد در کنار برنامه ریزی لازم جهت تحقق سهم استان از درآمد های دولت، شناسایی ظرفیت های جدید درآمدی استان است که باید این موضوع در سال جاری با جدیت هرچه تمام تر پیگیری شود.

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان با بیان اینکه بیش از ۹۳ درصد از درآمد های استانی از محل های حاصل از پرداخت های مالیاتی تامین می گردد، افزود: باید با نظارت و کنترل بیشتر از فرارهای مالیاتی اشخاص حقیقی و حقوقی با فعالیت های پرحجم اقتصادی در سالجاری جلوگیری شود.

ارائه گزارش چهار ماهه درآمدهای عمومی استان در سال ۱۴۰۲ و بررسی راهکارهای وصول درآمدهای پیش بینی شده در قانون بودجه سالجاری و ظرفیت های مندرج در آن و ارائه گزارش آخرین وضعیت پرونده مالیاتی شرکت طلای زرکوه و شرکت صبانور از جمله مباحث مطرح شده در این جلسه بود.

همچنین در جلسه مذکور گزارش میزان وصول درآمدهای واریزی ترانزیت بازارچه های مرزی و سهم استان از برگشت منابع حاصله از آن توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای و در پایان گزارش عملکرد اداره کل صنعت، معدن و تجارت در خصوص عملکرد موضوع جزء ۵ بند الف ماده ۴۳ قانون ششم و درآمد حاصل از بهره مالکانه و حقوق دولتی معادن مطرح و مورد بحث و بررسی اعضا قرار گرفت.

کد خبر: ۲۳۶٬۳۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha