۱۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۶
خشکسالی، کابوس قلب کشاورزی آمریکا

خشکسالی، کابوس قلب کشاورزی آمریکا

خشکسالی به کابوس جدی قلب کشاورزی آمریکا تبدیل شده است.

به گزارش بازار، شبکه تلویزیونی الجزیره انگلیسی در گزارشی به تاثیر تغییر الگوهای آب و هوایی در آمریکا پرداخت. این تغییرات اقلیمی سبب اسیب دیدن بخش کشاورزی در یکی از کانون‌های تولید محصولات کشاورزی در آمریکا شده است که تاثیرات جهانی به همراه دارد.

تام پیترسون کشاورز مجبور است با مخزن آب و کامیون، به مرزعه اش آب بیاورد تا گاوهایش چیزی برای خوردن داشته باشند و زنده بمانند. در شرایط عادی، این گاوها در یک برکه محلی آب می‌خورند، اما مشکل این است که این برکه خشک شده است. در مزارع سویای پیترسون نیز، شاید محصولات از دور سالم به نظر برسند، اما ریشه گیاهانی که باید با گل مرطوب پوشانده شود، هیچ رطوبتی ندارد. پیترسون مثل اکثر کشاورزان ا، به شبکه آبیاری دست ساز دسترسی ندارد. او فقط به بارش باران متکی است.

این وضعیت در ایالتی پیش آمده است که بر اساس برخی اندازه گیری، سومین ایالت بزرگ صادرکننده محصولات کشاورزی در کل آمریکا است. چند هفته پیش، کمی باران بارید که برای محصولات نویدبخش بود. اما طوفان تگرگ شدید همراه این باران، سبب نابودی بسیاری از محصولات زراعی شد که از قبل برای بقا می‌جنگیدند. ممکن است تعجب کنید که چرا خشکسالی در نبراسکا مهم است. پاسخ این است، زیرا آنچه در این ایالت یعنی در قلب کشاورزی آمریکا اتفاق می‌افتد، می‌تواند به صورت مستقیم بر قیمت مواد غذایی در بخش‌های مختلف جهان تأثیر بگذارد.

پیترسون در مزرعه اش، لایه‌های یک بلال را باز می‌کند تا ببینیم قسمت بالای این بلالها، ذرت ندارد. این وضعیت به خوبی گویای کمبود آب در این منطقه است. اگر باران بیشتری به این زودی در این منطقه نبارد، این وضع عدم اطمینان ادامه خواهد داشت.

تام پیترسون. کشاورز: در حال حاضر هیچکس واقعا نمی‌داند که اوضاع چگونه خواهد شد. باید منتظر ماند و دید. خبرنگار: در این منطقه آمریکا که قلب کشاورزی به شمار می‌رود بسیاری از کشاورزان امیدوارند برای نجات معیشت خود، شاهد بارش باران باشند.

کد خبر: ۲۳۶٬۳۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha