۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۷:۴۰
۶ درخواست اصناف از نمایندگان مجلس یازدهم+جدول
بازار گزارش می‌دهد

۶ درخواست اصناف از نمایندگان مجلس یازدهم+جدول

با آغاز به کار مجلس یازدهم اصناف شش خواسته خود را بیان کرده اند و از نمایندگان مردم در قوه مقننه می خواهند تا ضمن باز بینی قوانین ناکارآمد و مزاحم برای حمایت واقعی از تولید دست به کار شوند.

به گزارش خبرنگار بازار، اصناف که متولی تامین و توزیع کالا در اقتصاد خرد هستند برای بهبود شرایط اقتصادی خود و ارائه خدمات بهتر از نمایندگان دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی انتظاراتی دارند که مهمترین آنها حذف قوانین زائد، تصویب قوانین برای حمایت اصولی و واقعی از تولید و جلوگیری از مداخلات بین دستگاهی در امور صنفی است.

برای تحقق تنظیم بازار که یکی از اصولی ترین درخواستها در سطح اقتصاد خرد و بازار است باید علاوه بر تامین کالا با حمایت از تولید شاهد نظارت های دقیق و جلوگیری از سودجویی به واسطه قوانین کافی هستیم. بدون تردید در زمینه فعالیت های صنفی نیز همانند سایر بخش های اقتصادی قوانین و قواعدی داریم اما مهمترین اصل این است که با اجرای صحیح این قوانین بتوانیم از فعالان صنفی حمایت کنیم و همچنین با استفاده از پتانسیل اصناف تولیدی گامی در جهت رشد اقتصادی و اشتغالزایی برداریم که برای رسیدن به این هدف نیاز به جرح و تعدیل قوانین داریم.

حمایت قانونی از تولید
رئیس اتحادیه قنادان تهران بر این باور است که مجلس شورای اسلامی باید به کمک بخش تولید بیاید.

علی بهره مند در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار می کند: در حال حاضر شرایط برای واحدهای تولیدی صنفی و صنعتی بسیار سخت است و این درحالیست که حفظ ظرفیت تولید فعلی و افزایش ظرفیت در بخش تولید می تواند علاوه بر ایجاد منابع مالی برای تولیدکنندگان منجر به افزایش فرصتهای اشتغالزایی شود.

این فعال صنفی تاکید می کند: در حال حاضر ما کمبودی به لحاظ قانونی نداریم اما مساله اصلی این است که بسیاری از این قوانین به جای حمایت از تولید دست و پای تولیدکنندگان و صنعتگران را بسته اند بنابراین خواسته ما از قوه مقننه این است که قوانین دست و پا گیر را حذف کرده و قوانینی تصویب کنند که از تولید به معنای واقعی حمایت کند.

تصویب قوانین تخصصی
رئیس اتحادیه صنف طلا و جواهر تهران نیز بر این باور  است که در تصویب قوانین باید از دیدگاههای کارشناسی هر صنف و رسته ای استفاده شود.

ابراهیم محمد ولی در گفتگو با خبرنگار بازار می گوید: هر صنف و رسته صنفی شرایط خاص خود را دارد اما مساله اصلی این است که ما هیچ قانون تخصصی و اختصاصی برای صنوف نداریم.

وی می افزاید: عدم استفاده از نظرات کارشناسی در تدوین قوانین موجب شده تا قوانین موجود به جای اینکه به کمک تمامی صنوف بیایند برای برخی از آنها ایجاد گرفتاری می کنند زیرا شرایط فعالیت هر صنف با صنف دیگر متفاوت است.

رئیس اتحادیه صنف طلا و جواهر تصریح می کند: پیش از تدوین قانون باید نمایندگان اصناف در مجلس شورای اسلامی حضور یافته و شرایط خاص را برای آنها توضیح دهند تا قانونی دست و پاگیر به اسم قانون حمایت از تولید تصویب نشود.

قانونی مصوب کنید که به کمک تولید بیاید
رئیس اتاق اصناف تهران نیز  بر این باور است که باید قوانینی در مجلس شورای اسلامی مصوب شود که به معنای واقعی از تولید حمایت کند.

قاسم نوده فراهانی در گفتگو با خبرنگار بازار می گوید: اگر پیش از تصویب یک قانون به تمامی ابعاد آن توجه شود دیگر به جای اثرگذاری مثبت شاهد تبعات منفی یک قانون بر روی فرآیند تولید نخواهیم بود.

وی می افزاید: برای عبور از شرایط اقتصادی نیازمند حمایت از تولید و تلاش برای تحقق شعار امسال «جهش تولید» هستیم و این اهداف بدون داشتن قوانینی که به کمک تولید بیاید، محقق نمی شود.

رئیس اتاق اصناف تهران خاطرنشان می کند: متاسفانه شاهد تصویب برخی قوانین به اسم حمایت از تولید بوده ایم اما به دلیل عدم بررسی کارشناسانه شاهد بروز تبعات منفی بر روی بخش های مختلف اقتصاد کشور بوده ایم.

نظارت بر قانون عملکرد اتاق اصناف 
رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره بار مهمترین خواسته ای که از مجلس شورای اسلامی دارد را نظارت برعملکرد اتاق اصناف ایران و تهرانو همچنین تلاش برای اجرای صحیح قانون می داند.

اسداله کارگر در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار می کند: در حال حاضر مهمترین مشکل صنف فروشندگان میوه و تره بار بحث دریافت حق الزحمه کارگران باربری از خریداران عمده بار و محاسبه قیمت جعبه بر روی قیمت نهایی میوه است که باعث می شود فروشندگان میوه متضرر شوند.

وی می افزاید: علیرغم اینکه بارها این مشکلات را با اتاق های اصناف ایران و تهران و استانداری مطرح کرده ایم ولی همچنان به قوت خود باقی هستند. امیدواریم در مجلس یازدهم شاهد تصویب قوانین حمایت از تولید و تجارت باشیم.

ارز تولید را تامین کنند
رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی بر این باور است که مهمترین مشکل بخش تولید و تجارت «نبود ارز» است و تا زمانی که تامین ارز صورت نگیرد نمی توان منتظر ایجاد گشایش در این بخش ها بود.

سید مرتضی میری می گوید: تولیدکنندگان نیاز به حمایت قانونی و تامین ارز برای تهیه مواد اولیه هستند که اگر این دو خواسته با کمک نمایندگان مجلس یازدهم محقق شود بدون تردید می توانیم شاهد ایجاد گشایش در فرآیند تولید و تجارت کشور باشیم.

رونق را به بهبود محیط کسب و کار برگردانید
عضو هیات رئیسه اتاق اصناف مهمترین خواسته ای که از مجلس شورای اسلامی دارد را اینچنین مطرح می کند «رونق را به اصناف برگردانید».

علی فاضلی در گفتگو با خبرنگار بازار می گوید: صاحبان صنوف و کسبه امسال به دلیل تشدید تحریم ها و تبعات شیوع ویروس کرونا روزگار خوبی نداشته و حتی گاهی نتوانسته اند به فعالیت خود ادامه دهند.

رئیس سابق اتاق اصناف ایران با اشاره به رکودی که در بازار حاکم شده است، تصریح می کند: مجلس شورای اسلامی با تصویب قوانین حمایتی از بخش تولید و تجارت می تواند اقتصاد را از رکود خارج کرده و علاوه بر حفظ مشاغل موجود شرایط را برای ایجاد فرصت های شغلی جدید نیز حمایت کند اما تحقق این اهداف و خروج اصناف از رکود نیازمند اقدامات حمایتی مجلس شوری اسلامی است.

مهمترین خواسته شش مسئول صنفی از نمایندگان دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی به شرح ذیل است: 

کد خبر: ۲۳٬۶۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha