۱۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۶
استاندارد بدنه خودرو در گرو استفاده از قطعات با کیفیت

استاندارد بدنه خودرو در گرو استفاده از قطعات با کیفیت

عضو هیات مدیره انجمن‬ صنایع همگن نیرومحرکه گفت: استاندارد بدنه خودرو در گرو استفاده از قطعات با کیفیت است و استفاده از قطعات متفرقه و بی کیفیت، استاندارد خودرو را زیر سوال می‌برد.

به گزارش بازار، علی یکه فلاح با اشاره به استاندارهای خودرویی در کشور، گفت: از جمله استانداردهای مورد توجه در صنعت خودرو، استاندارد بدنه خودرو است و در دنیا بالاترین استاندارد در بدنه استفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه یک خودرو برای تحویل به مشتری باید از لحاظ ایمنی رتبه بالایی داشته باشد و بتواند در آزمون‌های رانندگی امتیازات لازم را کسب کند، افزود: بیش از ۲ هزار قطعه در خودروهای مختلف وجود دارد که باید در کنار هم قرار گیرند، با توجه به فوق ایمنی بودن خودرو و لزوم گذراندن آزمون‌های رانندگی و رعایت استاندارهای لازم که مدام در دنیا به روز رسانی می‌شوند ما هم باید گام به گام همراه کشورهای روز دنیا پیش برویم.

عضو هیئت مدیره انجمن‬ صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‬ ‌سازان خودرویی کشور گفت: بدنه خودرو را اصولا طوری طراحی می‌کنند که سبک سازی شده و ایمنی بالایی داشته باشد؛ به طور کلی اگر خودرویی فاقد استانداردهای لازم باشد، قابلیت حرکت و کارایی ندارد.

یکه فلاح افزود: استانداردهای بدنه خودرو با توجه به کلاس خودرو و ضخامت آن متفاوت است و این استانداردها در ایران رعایت می‌شود.

به گفته عضو هیئت مدیره انجمن‬ صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‬ ‌سازان خودروی کشور، خودروسازان، قطعاتی تولیدی قطعه ساز با برخورداری از استاندارد لازم را در خودرو به کار می‌برند، اما برخی مصرف کنندگان پس از تحویل خودرو قطعات متفرقه را استفاده می‌کنند که استاندارد نیست و همین مسئله کلیات موضوع استاندارد خودرو را زیر سوال می‌برد.

یکه فلاح ادامه داد: برخی می‌گویند خودرو خود به تنهایی باید مقاومت داشته باشد که این موضوع رد شده است؛ در اصل باید قسمت‌هایی از خودرو مقاوم باشد که در تصادفات، ضربه‌ای به سرنشینان وارد نکند، بدنه خودرو باید در بخش هایی، شکنندگی داشته باشد تا از ضربه و انتقال نیرو به سرنشین جلوگیری کند.

کد خبر: ۲۳۶٬۳۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha