۱۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۱
مجوز بهره برداری پتروشیمی نمین صادر نشده است
مدیرکل محیط زیست اردبیل:

مجوز بهره برداری پتروشیمی نمین صادر نشده است

اردبیل- قاسم پور، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: هنوز مجوز بهره برداری کارخانه پتروشیمی نمین صادر نشده است.

حسن قاسم پور در گفت و گو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: قرار است با تکمیل پتروشیمی نمین این مجموعه تولیدی به سیستم پایش آنلاین و سیستم تصفیه خانه مدرن همراه با برنامه توسعه فضای سبز مجهز شده تا بعد از ارزیابی های نهایی، مجوز بهره برداری صادر شود.

وی به شایعات منتشر شده مبنی بر انتشار گاز متان و فرمالین به عنوان مواد شیمیایی سرطان زا در اطراف نمین اشاره کرد و گفت: به هیچ وجه چنین موضوعی صحت ندارد چرا که فرمالین و گاز متان امکان انتشار گسترده و بدون ارزیابی های زیست محیطی را ندارد و قطعا موضوعات و مسائل حاشیه ای مطرح شده فاقد وجاهت علمی و تخصصی است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل تصریح کرد: ما حتی برای کارخانه ام. دی. اف احداث شده در نزدیکی پتروشیمی نمین استانداردهای زیست محیطی تعریف کردیم و گروه سرمایه گذاری موظف بوده تا کوره خود را استانداردسازی کرده و آلودگی پساب خود را که امکان آلایندگی بیشتری داشته، به نوعی مدیریت و از ورود خام پساب جلوگیری کند.

قاسم پور افزود: عده ای سعی می کنند موضوع پتروشیمی نمین را به پتروشیمی میان کاله ربط دهند در حالی که به هیچ وجه این ۲ واحد پتروشیمی قابل قیاس نیست و برای پتروشیمی نمین مجوزهای اولیه صادر شده و عملیات ساخت آن قانونی و در چارچوب ضوابط و مقررات بوده است.

وی محیط زیست را حامی محیط سالم طبیعی عنوان کرد و ادامه داد: ما مانع توسعه نیستیم ولی در راه اندازی واحدهای صنعتی سعی می کنیم پیوست زیست محیطی را مورد توجه و تاکید قرار دهیم تا آلودگی در این مجموعه های تولیدی برای محیط زیست سالم رقم نخورد.

قاسم پور در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: محیط زیست، محیط ایست نیست بلکه در مسیر توسعه پایدار صنعتی و ایجاد اشتغال حفظ محیط زیست نیز به عنوان یک وظیفه عمومی و همگانی است.

کد خبر: ۲۳۶٬۳۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha