۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۷
۳۴ هزار هکتار زمین برای طرح نهضت ملی مسکن نهایی شده است
معاون وزیر راه و شهرسازی:

۳۴ هزار هکتار زمین برای طرح نهضت ملی مسکن نهایی شده است

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن گفت: ۳۴ هزار هکتار زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در کشور نهایی شده است و شناسایی زمین های مازاد دولتی و یا توافق با مالکان بخش خصوصی نیز در حال انجام است.

به گزراش بازار، ارسلان مالکی روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از طرح ۷۰۰ واحدی طرح نهضت ملی مسکن خرم آباد با بیان اینکه این اراضی در اختیار طرح قرار گرفته است به ایرنا گفت: تکلیف قانونی در چهار سال ساخت چهار میلیون واحد مسکونی است.

وی اظهار داشت: تمامی این واحدها دولتی نیست بلکه در قالب های مختلف به صورت خود مالک، بهسازی بافت های فرسوده، مسکن روستایی و مسکن حمایتی و احداث یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد مسکن حمایتی در اراضی دولتی، از تکالیف سازمان ملی زمین و مسکن می باشد که زمین های آن در حال تامین است.

وی همچنین تامین زمین در لرستان را به دلیل شرایط خاص توپوگرافی و کمبود اراضی دولتی مشکل دانست و اضافه کرد: به همین منظور توافق با مالکان بخش خصوصی و حتی ایجاد شهرک های جدید در خارج از حریم در دستور کار قرار دارد.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن ادامه داد: تاکنون ۲۴۰ هکتار زمین در لرستان تامین و ساخت ۲ هزار و ۵۰۰ واحد در خرم آباد آغاز شده است که به گفته مسوولان استان تلاش می شود بخشی از واحدهای منازل سایت ۷۰۰ واحدی این شهرستان تا هفته دولت آماده می شود.

به گفته مالکی با توجه به کمبود زمین در خرم آباد، چاره ای به جز استفاده از اراضی دانشگاه لرستان وجود ندارد که موانع این امر امروز در جلسه با مسوولان استانی بررسی می شود.

از مجموع چهار میلیون مسکن هدفگذاری شده برای طرح نهضت ملی مسکن در کشور، سهم لرستان ۱۱۶ هزار واحد است و از ۱۵۳ هزار نفر ثبت نام شده در طرح نهضت ملی مسکن، ۴۰ هزار نفر تایید شده و بیش از یکهزار هکتار زمین برای اجرای این طرح در استان نیاز است.

کد خبر: ۲۳۶٬۲۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha