۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۶
تامین برق صنایع و کشاورزی در تابستان امسال بهتر از سال گذشته است
رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس:

تامین برق صنایع و کشاورزی در تابستان امسال بهتر از سال گذشته است

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: روند تامین برق مشترکان صنعتی و مشترکان کشاوزی نسبت به سال گذشته بهبود یافته است.

به گزارش بازار، نصرالله پژمان‌فر با اشاره به برگزاری جلسه با حضور وزیر نیرو و بخش خصوصی با موضوع تامین برق صنایع و کشاورزی اظهار داشت: دیروز جلسه‌ای با حضور وزیر نیرو و تشکل‌های بخش خصوصی با محوریت تامین برق بخش صنعت در دستور کار قرار گرفت و موضوعات مختلفی در این نشست مثبت میان دولت و بخش خصوصی مطرح شد.

وی در تشریح محورهای مطرح شده در جلسه مذکور گفت: گزارش وزارت نیرو در ارتباط با برنامه‌های اجرا شده به منظور تامین برق و موضوع تامین برق بخش کشاورزی و صنایع از جمله محورهای بیان شده در جلسه کمیسیون اصل نود بوده است.

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی در بیان اینکه گزارش وزارت نیرو در ارتباط با اقدامات انجام شده مورد تایید کمیسیون اصل نود است، افزود: روند تامین برق مشترکان صنعتی و مشترکان کشاورزی نسبت به سال گذشته بهبود یافته است.

وی در بیان اقدامات وزارت نیرو در حوزه برق گفت: دولت با اتکا به ظرفیت‌های موجود، بیش از ۷۰۰۰ مگاوات نیروگاه به مدار توسعه آورده است که اقدام موثری در تامین برق مشترکان در فصل گرم به حساب می‌آید.

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی در بیان فشار وارد شده به شبکه برق کشور گفت: در تابستان سال‌جاری شاهد رشد ۵۰۰۰ مگاواتی مصرف هستیم و این میزان رشد، فشار قابل توجهی به شبکه برق وارد کرده است.

پژمانفر در بیان اینکه ناترازی برق در دو سال گذشته کاهش داشته است، ادامه داد: استفاده بیشتر از بخش خصوصی در روند افزایش ظرفیت نیروگاهی می‌تواند به شتاب در کاهش ناترازی کمک کند.

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: با اجرای برنامه دولت مبنی بر افزایش ۳۵ هزار مگاواتی ظرفیت تولید برق مشکل ناترازی برق در کشور مرتفع خواهد شد.

کد خبر: ۲۳۶٬۲۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha