۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۶
کمیسیون تلفیق برنامه هفتم مصوبه ای برای سهمیه بندی بنزین نداشته است

کمیسیون تلفیق برنامه هفتم مصوبه ای برای سهمیه بندی بنزین نداشته است

سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم گفت: تاکنون این کمیسیون برنامه‌ای برای تغییر سهمیه بنزین و اختصاص آن به کد ملی افراد نداشته است و بعید می‌دانم چنین تصمیمی گرفته شود.

به گزارش بازار، محسن زنگنه در نشست خبری خود انتشار اخباری مبنی بر اختصاص سهمیه بنزین به جای پلاک خودرو به کد ملی شهروندان را تکذیب کرد و گفت: در ماده ۳۱ لایحه برنامه هفتم توسعه، دولت عنوان کرده که یارانه‌های انرژی به صورت مساوی بین ایرانیان تقسیم شود، اما اشاره نکرده است که این امر به چه صورتی انجام شود و منظور از این تقسیم مساوی چه چیزی است.

وی با بیان اینکه در کمیسیون تلفیق برنامه هفتم بند مرتبط با این موضوع مراعا گذاشته شده به جلسات مشترک مجلس و دولت اشاره کرد و افزود: تاکنون دو جلسه رئیس مجلس شورای اسلامی به همراه هیات رئیسه کمیسیون تلفیق و کارشناسان مرکز پژوهش‌های مجلس با رئیس جمهور، برخی از معاونان و وزرای ایشان برگزار کرده است و دو مسئله در این جلسات مورد بررسی و رایزنی قرار گرفت که یکی از آن‌ها موضوع ارز بود که به طور مفصل درخصوص سیاست‌های ارزی و آثار آن در جلسه اول گفتگو صورت گرفت و در جلسه دوم نیز درخصوص انرژی بحث و بررسی انجام شد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق گفت: به جهت تعدد نظرات مقرر شد طی روزهای آینده درخصوص موضوع انرژی از جمله صرفه جویی انرژی و حامل‌های انرژی تصمیم گیری شود. اما آنچه تا امروز مطابق جمع بندی نظرات کمیته‌های تخصصی و صحن کمیسیون تلفیق موضوع افزایش قیمت بنزین به هیچ عنوان مطرح و برای تغییر سهمیه‌های کنونی هنوز تصمیم گیری نشده است، همچنین موضوع اختصاص یارانه بنزین به افراد، نظری است که سال‌ها طرح شده و تعدادی از نمایندگان نیز با آن موافقند، اما تاکنون کمیسیون تصمیمی در این خصوص نداشته است. بنده نیز بعید می‌دانم که در جمع بندی نهایی کمیسیون تلفیق برنامه مصوبه‌ای داشته باشد که یارانه بنزین را به افراد ارائه کنیم. تاکید می‌کنم که در این زمینه هیچ تصمیمی تاکنون گرفته نشده است.

کد خبر: ۲۳۶٬۲۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha